بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

تفاوت های سیم مفتول و سیم افشان

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

تفاوت های سیم مفتول و سیم افشان

  • ارسال شده توسط Admin24

امروزه سیم ها و کابل های مفتولی به دسته بندی گفته میشود که هادی آن ها بر اساس استاندارد های ملی ایران و بین المللی با شماره های ISIRI 3084 و IEC   ۶۰۲۲۸از نوع سیم های هادی تک مفتولی باشند. معمولا به این نوع سیم ها سیم های خشک نیز گفته میشود.

سیم مفتول چیست و چه کاربردی دارد؟

لغت سیم های مفتولی به دسته ای از سیم ها گفته میشود که دارای یک هادی از جنس مس میباشد و عایقی که در آن ها بکار رفته است از نوع پلیمر PVC/C میباشد.

ما میتوانیم از سیم های مفتولی در سیم کشی های داخلی ساختمان و تابلو ها یا حتی زیر گچ استفاده کنیم زیرا این نوع سیم ها غیر قابل خم شدن میباشد و براحتی میتوان از آن ها استفاده کرد.

انواع سیم مفتول و مشخصات آن ها

ما میتوانیم سیم های مفتولی را بر اساس ولتاژ اسمی به دو دسته یا دو گروه تفسیم کنیم که در زیر بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد:

اختلاف پتانسیل الکتریکی دسته اول از این نوع سیم ها برابر با ۵۰۰ الی ۳۰۰ ولت و اختلاف پتانسیل الکتریکی دسته دوم از این نوع سیم ها برابر ۴۵۰ الی ۷۵۰ ولت میباشد.

با در نظر گرفتن نکات ضروری و استاندارد ملی هادی یا مغز سیم های مفتولی را باید به دو دسته تقسیم کرد اولین دسته سیم های هادی تک رشته ای و دومین دسته سیم های نیمه افشان.

و اما تفاوت آن ها

تفاوت های زیادی باعث شده تا سیم های تک رشته ای را از دسته ی سیم های چند رشته ای متمایز کند بر حسب مثال مقاومت آن ها با هم تفاوت زیادی دارد و برای جاهایی که نیاز است مقاوت الکتریکی بیشتری دریافت کنید بهتر است از سیم های چند رشته ای استفاده کنید یا همچنین در مکان های پر پیچ و خم نباید از سیم های مفتولی استفاده کنیم و استفاده از سیم های افشان بهترین گزینه میباشد.

همچنین شما میتوانید برای خرید سیم و کابل مناسب با متخصصان ما در تماس باشید.

پخش لوازم الکتریکی سیم و کابل

  • amir bonakdar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی