بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

تفاوت تلویزیون های دیجیتال و آنالوگ

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۵۴ ق.ظ | amir bonakdar | ۱ نظر

تفاوت تلویزیون های دیجیتال و آنالوگ

تفاوت تلویزیون های دیجیتال و آنالوگ

 

تفاوت تلویزیون های دیجیتال و آنالوگ

امروزه تلویزیون یکی از وسایل ضروری در هرخانه ای به شمار می رود اولین نوع تلویزیون ها از نوع آنالوگ بودند که مشکلات زیادی را داشتند و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تلویزیون های جدید تر و دیجیتال جای تلویزیون های آنالوگ را پر کردند.

می توان گفت تلویزیون دیجیتال از جدیدترین نوع تلویزیون ها می باشد که این نوع تلویزیون ها از شبکه های بیشتری پشتیبانی می کند و همچنین کیفیت صدای آن و تصاویر برتری زیادی به تلویزیون های آنالوگ دارد.

 

چرا تلویزیون های آنالوگ منسوخ شدند؟

شاید همه ی ما زمانی از تلویزیون های آنالوگ استفاده می کردیم و همین نوع تلویزیون ها جای اوغات فراغت ما را به خوبی پر می کرد و مشکل زیادی با آن نداشتیم.

اما این نوع تلویزیون ها مشکلات زیادی را نیز داشتند یکی از مهمترین مشکلات این تلویزیون ها کیفیت بسیار پایین تصاویر بود که بسیار برای کاربران خسته کننده می شد. یکی دیگر از مشکلات تلویزیون های آنالوگ تصاویر دارای نویز و سایه بودند که هرگز این مشکل حل شدنی نبود. همچنین در تلویزیون های آنالوگ هنگامی که آنتن تلویزیون تغییر جهتی داشت به شدت در کیفیت تصویر تاثیر می گذاشت و مجبور می شدیم هر بار جهت آنتن تلویزیون خود را بررسی کنیم اما ما در تلویزیون های دیجیتال مشکلاتی اعم از تغییر جهت آنتن را کمتر مشاهده می کنیم زیرا تلویزیون های دیجیتال زیاد وابسته به آنتن تلویزیون نیستند.

حالا که با تلویزیون های آنالوگ آشنا شدیم بهتر است به بررسی تلویزیون دیجیتال بپردازیم.

تلویزیون های دیجیتال همانطور که گفته شد زیاد به آنتن ها وابسته نیستند و با تغییر جهت آنتن تاثیر زیادی در کیفیت تلویزیون مشاهده نخواهیم کرد. بهتر است بدانید تلویزوین های دیجیتال به دو دسته تقسیم می شود که دسته اول با نام HDTV و دسته دوم با نام SDTV می باشند. تلویزیون هایی که با نام HDTV نام برده می شوند از کیفیت و وضوح بالاتری بهره مند هستند و با کیفیت بسیار بالایی قادر هستند تصاویر را به نمایش بگذارند تلویزیون های SDTV از کیفیت پایین تری نسبت به HDTV بهره مند هستند و همچنین کیفیت تصاویر نسبتا خوبی را دارا می باشند.

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

  • amir bonakdar

نظرات  (۱)

  • حامد جرجانی
  • تبلیغات رایگان سایت شما در سایت ما

    بازدید روزانه بیش از 30 هزار نفر از سایت ما

    تبلیغ بدون هزینه و کاملا رایگان در کانال تلگرامی 

    تضمینی ( به شما تضمین تبلیغ رایگان می دهیم)

    100 درصد

    تبلیغات پرداخت هزینه نیست//

    بلکه پیشرفت شماست//

    جهت تبلیغ مراجعه به سایت و ارسال اطلاعات سایت خود از طریق نظرات یا کلیک روی محل تبلیغات شما

    http://azmooniha.blog.ir/post/144

    آزمونی ها

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی