بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

کابل فرمان چیست؟

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

توضیحاتی درباره کابل فرمان

کابل فرمان چیست؟

 

ما در این مقاله قصد داریم توضیحات مختصری درباره کابل های فرمان یا کابل های کنترلی بدهیم توضیحاتی که قرار است شما در این مقاله بخوانید به شرح زیر است:

  • کابل فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟
  • کابل فرمان به چند بخش تقسیم میشود و بخش های تشکیل دهنده آن از چیست؟
  • کابل فرمان در چه جاهای مختلفی مورد کار یا استفاده قرار می گیرد؟

این ها سوالاتی هستند که قرار است درباره آن ها بحث کنیم پس اگر فکر میکنید این سوالات ممکن است در ذهن شما نیز ایجاد شده است بهتر است تا آخر این مقاله را دنبال کنید.

 

کابل فرمان چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از اصلی ترین وظیفه کابل فرمان فرستادن اطلاعات سیگنال های کنترلی در کارخانه ها و مراکز های صنعتی میباشد از جمله کاربرد های آن را میتوان به صورت زیر شرح داد:

این نوع کابل های را میتوان در مکان ها و جاهای مختلفی در صنعت استفاده کرد به طور مثال در کابل هایی که در زیر زمین قرار دارند از این نوع کابل ها استفاده میکنند یا در سیستم های حفاظتی و امنیتی معمولا از این کابل ها مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین این کابل ها را میتوان در زیر آب نیز مورد استفاده قرار داد.

 

کابل فرمان به چند بخش تقسیم میشود و بخش های تشکیل دهنده آن از چیست؟

این نوع کابل ها به دو بخش اصلی تقسیم می شوند. اولین بخش این کابل ها هادی و دومین بخش آن عایق می باشد. معمولا عایق این کابل ها را مقاوم و محکم می سازند، زیرا این کابل ها قرار است در زیر زمین و یا اب فشارهای زیادی را تحمل کنند و در برابر نفوذ اب مفاوم باشند تا مشکلی در آن ها ایجاد نشود.

برای همین یکی از دلایل استفاده از کابل فرمان در زیر زمین یا اب محکم بودن و استقامت داشتن آن ها می باشد.

 

کابل فرمان در چه جاهای مختلفی مورد کار یا استفاده قرار میگیرد؟

از این نوع کابل ها می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد. به طور مثال می توان در مکان هایی که ممکن است مصالح سقوط کند یا تونل ها و همچنین در پل های شهری نیز استفاده نمود.

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

اندازه سیم ها و حروف استفاده شده روی آن ها

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۵۳ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

اندازه سیم ها و حروف استفاده شده روی آن ها

اندازه سیم ها و حروف استفاده شده روی آن ها

 

اندازه سیم ها و حروف استفاده شده روی آن ها

در همه جای جهان سیم ها را با توجه به سطح مقطع آن ها اندازه گیری و دسته بندی میکنند. ما می توانیم سیم ها را در دسته های گوناگون و در اندازه های مختلف تقسیم کنیم. اندازه سیم ها به طور معمول از سایز نیم یا ۰,75 گرفته تا اندازه های مختلفی مثل ۱۰ و ۱۸۵ یا ۵۰۰.

معمولا کابل ها را بر اساس تعداد رشته ای که در آن به کار رفته است و سطح مقطع آن اندازه می گیرند. به طور مثال اگر یک سیم سه رشته هادی داشته باشد و سطح مقطع آن ۶ باشد به آن کابل ۶*۳ می گوییم.

 

به چه چیز هایی کابل گفته می شود؟

هر هادی که قادر باشد برق را از خود به خوبی عبور دهد و به وسیله موادی عایق شده باشد کابل یا سیم گفته میشود. عایق ها انواع مختلفی دارند باید بدانید که بیشترین عایقی که در سیم ها بکار میرود پلاستیک یا ماده p.v.c میباشد. پلاستیک جزو موادی می باشد که دچار حریق و آتش سوزی نمیشوند و دارای انعطاف زیادی می باشد به همین علت از این مواد در ساخت عایق برای سیم و کابل استفاده می شود. یکی از دلایلی هم که باعث ساخت بسیاری از کابل ها با عایق p.v.c شده است ارزان قیمت بودن آن می باشد.

 

جنس هادی های کابل ها از چه چیزی می باشد؟

معمولا همه ی هادی هایی که در کابل ها استفاده میشوند از جنس آلومینیوم و مس می باشد.

 

حروف هایی که بر روی کابل ها نوشته می شوند نشان دهنده چه چیزی می باشد؟

حرف N : این حرف نشان دهنده این است که هادی کابل مورد نظر از جنس مس می باشد.

حرف NR : این حرف نشان دهنده این است که هادی آن از جنس آلومینیوم می باشد.

حرف R : این حرف به ما نشان می دهد که هادی استفاده شده در کابل به صورت دایره می باشد.

حرف E : این حرف نیز نشان دهنده این است که کابل دارای یک رشته هادی از نوع دایره ای شکل می باشد.

حرف M : این حرف نشان دهنده این است که هادی بکار رفته در کابل چند رشته ای می باشد.

حرف S : این حرف نیز به ما نشان می دهد که هادی بکار رفته در سیم و کابل به صورت مثلتی شکل می باشد.

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

اشتباهاتی درباره کابل آنتن تلویزیون

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲ ق.ظ | amir bonakdar | ۱ نظر

اشتباهاتی درباره کابل آنتن تلویزیون

کابل آنتن تلویزیون

اشتباهاتی درباره کابل آنتن تلویزیون

 

در زمان های قدیم آنتن ها و کابل های آنتن را می توان یکی از دردسرسازترین ترین و مشکل سازترین مجموعه ها در زندگی افراد دانست. این مشکلات حتی می توانست برای افراد و کاربران وقت زیاد و هزینه های زیادی را در برگیرد.

هنگامی که با وزیدن کمی باد جهت آنتن مقداری تغییر می کرد، ممکن بود که تصویر تلویزیون شما کاملا بهم بریزد و شما نمی توانستید ادامه برنامه دلخواه خود را در آن زمان مشاهده کنید. بعد از مدتی با روی کار آمدن رسیور های دیجیتال تقریبا این مشکل حل شد و این نوع دردسرها در زندگی افراد کمتر شد و یا ارتفاع کم ساختمان تداخلی در تصویر تلویزیون ایجاد نمی کرد. اما این مورد را هم در نظر بگیرید که با رعایت نکردن بعضی نکات ممکن است تصویر شما خراب بشود.

 

نکات ساده درباره کابل آنتن

یکی از مشکلات و اشتباهاتی که مردم در هنگام اتصال آنتن به رسیور انجام میدهند استفاده نکردن از کابل یک پارچه میباشد بدون آن که بدانند این کابل ها باعث پایین آمدن کیفیت تصویر میشود ما توصیه میکنیم برای اتصال از کابل های یک پارچه استفاده کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

یکی از موارد دیگر یادگیری وصل کردن فیش به کابل میباشد که شما میتوانید با مراجعه به وبسایت ویکی هاو به صورت گام به گام این مراحل را مشاهده کنید.

اگر شما این کار را با روشی غیر استاندارد انجام دهید ممکن است بعد از مدت زمان کوتاهی اتصال کابل خراب شود و برای شما مشکل ساز شود.

یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید اصل بودن کابل و جنس کابل میباشد. در ایران دو مدل کابل وجود دارد. که یکی از آن ها برای فاصله های کمتر از ۱۴ متر و دیگیری برای فاصله های بیشتر از ۱۴ متر به کار گرفته می شوند.

این مورد را هم باید در نظر بگیرید که اتصال کابل آنتن مثل سیم برق نیست. هر وقت که از کابل های چند تکه استفاده کردید حتما از فیش کواکسیال نیز استفاده کنید.

و نکته آخر، در هنگام وصل کردن دو تلویزیون به یک کابل حتما از اسپلیتر استفاده کنید تا افت سیگنال کمتری در تلویزیون داشته باشید.

 

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

تفاوت های سیم مفتول و سیم افشان

دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

تفاوت های سیم مفتول و سیم افشان

  • ارسال شده توسط Admin24

امروزه سیم ها و کابل های مفتولی به دسته بندی گفته میشود که هادی آن ها بر اساس استاندارد های ملی ایران و بین المللی با شماره های ISIRI 3084 و IEC   ۶۰۲۲۸از نوع سیم های هادی تک مفتولی باشند. معمولا به این نوع سیم ها سیم های خشک نیز گفته میشود.

سیم مفتول چیست و چه کاربردی دارد؟

لغت سیم های مفتولی به دسته ای از سیم ها گفته میشود که دارای یک هادی از جنس مس میباشد و عایقی که در آن ها بکار رفته است از نوع پلیمر PVC/C میباشد.

ما میتوانیم از سیم های مفتولی در سیم کشی های داخلی ساختمان و تابلو ها یا حتی زیر گچ استفاده کنیم زیرا این نوع سیم ها غیر قابل خم شدن میباشد و براحتی میتوان از آن ها استفاده کرد.

انواع سیم مفتول و مشخصات آن ها

ما میتوانیم سیم های مفتولی را بر اساس ولتاژ اسمی به دو دسته یا دو گروه تفسیم کنیم که در زیر بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد:

اختلاف پتانسیل الکتریکی دسته اول از این نوع سیم ها برابر با ۵۰۰ الی ۳۰۰ ولت و اختلاف پتانسیل الکتریکی دسته دوم از این نوع سیم ها برابر ۴۵۰ الی ۷۵۰ ولت میباشد.

با در نظر گرفتن نکات ضروری و استاندارد ملی هادی یا مغز سیم های مفتولی را باید به دو دسته تقسیم کرد اولین دسته سیم های هادی تک رشته ای و دومین دسته سیم های نیمه افشان.

و اما تفاوت آن ها

تفاوت های زیادی باعث شده تا سیم های تک رشته ای را از دسته ی سیم های چند رشته ای متمایز کند بر حسب مثال مقاومت آن ها با هم تفاوت زیادی دارد و برای جاهایی که نیاز است مقاوت الکتریکی بیشتری دریافت کنید بهتر است از سیم های چند رشته ای استفاده کنید یا همچنین در مکان های پر پیچ و خم نباید از سیم های مفتولی استفاده کنیم و استفاده از سیم های افشان بهترین گزینه میباشد.

همچنین شما میتوانید برای خرید سیم و کابل مناسب با متخصصان ما در تماس باشید.

پخش لوازم الکتریکی سیم و کابل