بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

پایه تلویزیون

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

پایه تلویزیون

پایه تلویزیون

سلام دوستای عزیز...

مدتی بود در اثر جستجو در گوگل متوجه شدم که پایه های تلویزیون (براکت تلویزیون) طرفدارا زیادی داره و مردم براشون خیلی مهمه که این پایه تلویزیون هارو از کجا بخرن؟

این روز ها سایت های معروف زیادی هستند که دیجیتال مارکتینگ میکنند ولی به همین دلیل لیست قیمت محصولات پایه تلویزیون را خیلی بالاتر از اون چیزی که هست میفروشند.

من با تحقیق های زیاد یه سایتی پیدا کردم در زمینه پخش لوازم برقی و الکتریکی که میخوام بهتون معرفی کنم که پایه های تلویزیون را با مارک تی وی جک و با قیمت های اولیه کارخانه میفروشند.پایه تلویزیون متحرک – پایه تلویزیون ثابت – پایه تلویزیون سقفی

هم فروش عمده دارند و هم فروش تکی ...

و برای اون عزیزای که خرید عمده انجام میدن درصد تخفیف عالی هم براشونن در نظر گرفته شده است.

سایت پرشین پیشرانه علاوه بر پایه تلویزیون محصولات دیگر هم میفرود مثل : سیم و کابلآنتن تلویزیونلامپ های ال ای دی ، کم مصرفانواع باتری و ...

خرید پایه تلویزیون سامسونگ

پایه دیواری تلویزیون از کجا بخرم

بهترین مارک پایه دیواری تلویزیون

آموزش نصب پایه دیواری تلویزیون

پایه دیواری تلویزیون قدیمی

پایه ایستاده تلویزیون

 

کابل های زمینی NYY

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۳۳ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

کابل های زمینی NYY چیست؟

 

کابل های زمینی NYY

 

کابل های زمینی NYY

همه ی ما میدانیم که سیم ها و کابل ها به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند و هر کدام کاربرد مخصوصی در زمینه های مختلف دارند. ما در این مقاله قصد داریم درباره کابل های زمینی NYY توضیحاتی را برای شما شرح دهیم که این نوع کابل ها چیستند و چه کاربردی در صنعت امروز ما دارند.

همینطور که از اسم این کابل ها پیداست این کابل های برق در زمینه کابل کشی در زیر زمین مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل ها به گونه ای طراحی شده اند که حتما باید در مکان و محل هایی قرار بگیرند که تحرک زیادی برای کابل در آن جا وجود نداشته باشد یعنی کابل ثابت و بدون حرکت باشد.

 

اما جنس این نوع کابل ها از چیست؟

معمولا برای ساخت این نوع کابل ها از رشته های هادی مسی نرم استفاده میکنند که به وسیله PVC عایق شده اند.

نوع دیگر کابل های زمینی فیبر نوری نام دارد این نوع کابل ها دارای سرعت انتقال بالا می باشد و چون قیمت این نوع کابل ها بسیار گران است در کشور ما ایران زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

کابل های زمینی در کجا و چه محل هایی کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد کابل های زمینی باید داخل زمین و داخل دیواره های ساختمان نصب و مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت های زیادی در ایران هستند که این نوع کابل ها را تولید و وارد بازار میکنند از جمله شرکت ها و کارخانه هایی که میتوان از آن ها نام برد شرکت خراسان افشار , شرکت پیشرو رفسنجان , شرکت اعتماد کابل البرز و بسیاری از شرکت های دیگر…

همچنین این نوع کابل ها از نظر اندازه و قطر و ضخامت و وزن کاملا مدل های گوناگونی دارند که با توجه به نیاز شما می توان از آن ها استفاده کرد.

همچنین شما می توانید برای خرید یک کابل خوب و با کیفیت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

راهنمای نصب تلویزیون به دیوار کناف توسط پایه تلویزیون TV-JACK

با عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی سایت. در این نوشتار نحوه نصب تلویزیون به دیوار را به صورت گام به گام خدمت شما عزیزان توضیح می ­­دهیم.

در صورت وجود هر گونه سوال می ­توانید با کارشناسان فنی شرکت پرشین پیشرانه تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمای نصب تلوزیون به دیوار کناف توسط پایه تلزیون TV-JACK

نصب تلویزیون به دیوار

 

مطالعات اخیر نشان داده است که  بیش از 70 درصد مردمی که علاقه به نصب تلویزیون خود بر روی دیوار با استفاده از پایه دیواری را دارند، در نهایت موفق به انجام این کار نمی ­شوند.

این امر کاملا قابل درک است چرا که نصب تلوزیون با پایه دیواری در ابتدا پروسه ­ای بسیار سخت و پیچیده به نظر می ­رسد.

سوالات فراوانی ذهن شما را برای نصب تلویزیون درگیر خواهد کرد.

  • سوراخ کاری دیوار تلویزیون منزل یا محل کار امکان پذیر است؟

  • با سیم و کابل­ های اضافی پشت تلوزیون چه باید کرد؟
  • در صورت اشتباه در سوراخ کاری آیا راه بازگشتی هست؟

برای پاسخ به سوالات فوق و رسیدن به این نتیجه که نصب تلویزیون بر روی دیوار کار چندان پیچیده ­ای که در ابتدا فکر می کردید نیست، ادامه این مقاله/ویدیو را دنبال نمایید.

در گام اول شما نیاز به خرید پایه تلویزیون دیواری دارید.

تقریبا تمامی تلویزیون­ های ال سی دی و ال ای دی استاندارد موجود در بازار ایران مانند تلوزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … دارای سوراخ ­های استانداردی به نام وسا برای نصب تلویزیون به صورت دیواری یا سقفی هستند.

قبل از خرید پایه تلویزیون حتما به مشخصات فنی پایه و شماره وسا آن دقت نمایید تا از یکسان بودن شماره وسا پایه با شماره وسا تلویزیون خود اطمینان حاصل نمایید.

 

پایه تلویزیون دیواری عموما به سه صورت ثابت، متحرک و پایه بازویی در بازار موجود است. در صورت استفاده از پایه تلویزیون متحرک می ­توانید تلویزیون خود را در ارتفاعی بالاتر از حالت معمول نصب کرده و زاویه دید خود را با توجه به تابش نور و در طول روز تنظیم نمایید.

در صورت استفاده از پایه تلویزیون بازویی زاویه و شعاع دید تلویزیون را می­ توانید به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مشکل دیگری که اکثر مصرف کنندگان اداری و خانگی پایه تلویزیون با آن مواجهند، سیم و کابل­ های اضافی و پخش مابین تلویزیون و پریز یا رسیورهای موجود است.

نصب تلویزیون به دیوار

 

برای حل این مشکل می­ توانید از یک پک سوکت دار برای رد کردن کابل و سیم ­های تلویزیون استفاده نمایید.

پک سوکت دار سیم و کابل توکار تلویزیون دیواری

 

حال که صحبت از کابل شد اطمینان حاصل فرمایید که تمامی کابل­ های مورد نیاز مثل کابل HDMI ،کابل ­های نوری ، کابل اینترنت و … مورد استفاده از استاندارد CL3تبعیت می ­کنند .

هر چند که شما در حال حاضر شاید نیاز به هیچ کابلی نداشته باشید، اما پیش بینی آینده را کرده و تمامی کابل ­های مورد نیاز را قبل از نصب تلویزیون درون دیوار قرار دهید.

با این کار در صورت تعویض تلوزیون در آینده یا تغییر در کاربری دیگر نیازی به سیم و کابل کشی مجدد نخواهید داشت. جهت نصب تلویزیون بر روی دیوار کناف به ابزار­های ذیل نیاز خواهید داشت:

  1. ابزاری برای یافتن استاد­های عمودی و افقی کناف:

این ابزار در صورتی که قصد نصب تلویزیون بر روی دیوار کناف را دارید از ملزومات اساسی نصب می­ باشد. همان گونه که اطلاع دارید دیوار­های کناف از سازه های فلزی گالوانیزه به نام استاد به عنوان مش­بندی سازه­ ای پشت کار و پنل­ های نازک گچی به عنوان ظاهر و رویه دیوار ساخته می ­شوند.

نصب تلویزیون با پایه دیواری بر روی دیوار کناف

راهنمای نصب تلوزیون به دیوار کناف توسط پایه تلوزیون TV-JACK

پنل­ های گچی کناف ظاهر بسیار زیبایی داشته و به دلیل پایین آوردن وزن سازه و ایمن نمودن ساختمان در برابر زلزله مزیت بالایی نسبت به سیستم­ های قدیمی مانند دیوار آجری، بتنی و… را دارند.

هر چند وزن پایین دیوار گچی در حوادث طبیعی به عنوان مزیت قابل توجهی مطرح است، اما این مزیت نصب ادوات سنگین مانند تلویزیون، تابلو و … را بر روی دیوار کناف به امری نسبتا فنی و پیچیده تبدیل می ­کند.

در هنگام نصب تلوزیون بر روی دیوار کناف تمامی پیچ­ها حتما باید بر روی استاد­های کناف (سازه ­ها) نصب شوند.

  1. متر

  2. مداد

  3. پیچ گوشتی
  4. دریل و مته مناسب با دیوار
  5. آچار مناسب جهت بستن پیچ­ ها
  6. دستگاه فرز مناسب جهت بریدن دیوار کناف

در گام بعد باید ارتفاع مناسب نصب تلویزیون را مشخص کرد.

این ارتفاع تابع عوامل مختلفی می­باشد.

جهت اطلاع از آیتم ­های موئثر بر تعیین ارتفاع نصب تلویزیون بر روی دیوار می­ توانید به بخش مقالات ما مراجعه فرمایید.

در حالت کلی مرکز تلویزیون باید بعد از نشستن بر روی یک کاناپه تلویزیونی یا مبل جلو تلویزیون، صفحه تصویر باید هم­سطح چشم شما باشد.

دستگاه تشخیص سازه کناف در واقع یک آهن ربای قوی متصل به مداری الکتریکی و یک چراغ دیمردار بوده و با نزدیک شدن آهن ربا به سازه آهنی شدت نور با توجه به شدت میدان تغییر می­ کند.

در صورتی که به این دستگاه دسترسی ندارید محل سازه را به صورت تقریبی با استفاده از یک آهن ربای قوی یا ضربه زدن به دیوار و دقت به میزان پژواک صدامی­توان تعیین کرد.

بعد از تعیین تقریبی مکان سازه جهت اطمینان تام از محل سازه ­ها، از یک میخ کوچک  قبل از سوراخ کاری استفاده نمایید.

با توجه به قرار گرفتن سوراخ­ ها به صورت کامل در پشت تلویزیون چندان نگران اشتباهات احتمالی نباشید.

پس از تعیین محل سازه­ های کناف با استفاده از شابلون پایه یا خود پایه مکان سوراخ­ها را بر روی دیوار و در نقاط تلاقی با سازه مشخص نمایید. هنگام تعیین نقاط سوراخ­ کاری دقت نمایید که حتما پایه تراز باشد.

جهت تراز نمودن صحیح پایه استفاده از خود پایه به جای شابلون توصیه می­ شود. در صورت استفاده از پایه تلویزیون­ های دیواری TV JACK خود پایه به صورت سر خود دارای تراز می­ باشد.

 

پایه تلوزیون دیواری تی وی جک به همراه تراز سر خود

 

حتما از رول پلاک برای پیچ­ های تلویزیون استفاده کرده و قبل از نصب پیچ مناسب پایه دیواری با توجه به ابعاد تلوزیون را تهیه نمایید. نقاط مشخص شده بر روی دیوار را سوراخ کاری کرده و رول پلاک ها را درون سوراخ قرار دهید.

با توجه به تحمل گشتاور خمشی در پایه تلوزیون­های متحرک و جهت اطمینان مضاعف می­توان پیچ­  های بالایی تلوزیون را قوی­تر انتخاب کرد.

( در صورت خرید از شرکت پرشین پیشرانه  پیچ­های تمامی پایه تلوزیون­های شرکت برای تحمل بار ماکزیمم طراحی شده و بدون اخذ اختلاف قیمت تقدیم شما عزیزان می­شود)

پس از سوراخ کاری ، رول پلاک­ ها را در دیوار قرار داده و پایه تلویزیون را بر روی دیوار فیکس نمایید. گام بعدی نصب پک سوکت دار برای رد کردن کابل­ و سیم­ های پشت تلوزیون است.

مکان باکس بالایی پک می­تواند دقیقا در قسمت وسط پایه تلویزیون باشد. امکان دارد در هنگام برشکاری با مسائل متفاوتی از جمله سازه کناف افقی اضافی، سیم و کابل داخل دیوار و …  مواجه شوید.

در صورت مواجه با موردی مانند سازه کناف اضافی دستپاچه نشوید چون هم مکان برش را می­توان تغییر داد و هم در موارد خاص با مشاوره کارشناس سازه کناف به صورت موردی می­توان کوتاه کرد.

در مورد این فیلم ما مکان برش را اندکی تغییر داده و به زیر پایه منتقل می­کنیم. کابل­های تلوزیون را از سوکت بالایی رد کرده و در سوکت پایینی فیکس نمایید.

در نهایت قسمت دوم پایه را پشت تلویزیون نصب می­کنیم. احتمالا جهت نصب پایه بر روی تلویزیون باید پیچ­ های اولیه روی تلویزیون را جدا کنیم.

بعد از نصب دو پایه پشتی به تلویزیون از یک نفر دیگر کمک گرفته و تلوزیون را بر روی قسمت اولیه پایه که به دیوار پیچ شده قرار دهید. در این مرحله می­توانید تمامی کابل­ها را نصب کرده و از تلویزیون خود لذت ببرید.

این فیلم/نوشتار در باره ی نصب تلویزیون بر روی پایه دیواری به صورت کلی و جنرال بوده و در صورت نیاز به نصب تخصصی یا در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی می­توانید با کارشناسان فنی شرکت پرشین پیشرانه تماس حاصل نمایید.

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

۱۰ خوراکی برتر در جهان با ارزش غذایی بالا

سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

با توجه به تنوع مواد غذایی بیشتر ما برای انتخاب بهترین گزینه سردرگم می شویم. طبق تحقیقاتی از سوی متخصصان علم تغذیه بهترین مواد غذایی در جهان از لحاظ ارزش غذایی معرفی شده اند.

این موادغذایی اگر مرتباً خورده شوند، به شما کمک خواهند کرد که راهبردها و توصیه های غذایی متخصصان تغذیه را برآورده کرده و موادمغذی به بدنتان برسانید که به طور معمول در رژیم غذایی کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

شکلات تلخ(تیره)

شکلات تیره سرشار از فلاونوئید است؛ آنتی اکسیدانی که براساس مطالعات پزشکی از سیستم عروقی، قلب و مغز محافظت می کند. همچنین شکلات تیره به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالا، ماده غذایی مفیدی محسوب می شود.

فلاونوئیدها ترکیبات آنتی اکسیدانی است. براساس دپارتمان تغذیه دانشگاه دیویس کالیفرنیا، فلاونوئید موجود در شکلات فلاونول نامیده می شود که طعم تلخی به کاکائو می دهد.

طرفداران شکلات  تیره بسیار خوش شانس هستند زیرا این نوع شکلات در میان اسیدهای چرب تک اشباع نشده خاص و ویژه بوده و با ماست و میوه نیز به خوبی سازگار است. شکلات تیره همچنین آنتی اکسیدان هایی برای سلامت قلب دارد که با رادیکال های آزاد تخریب کننده ی سلول ها مبارزه می کند.

موز

موز انواع مختلف دارد یک نوع آن بسیار درشت و نوعی از آن هم خیلی ریز است که مزه شیرینی دارد.

در کشورهای استوایی معمولا موز را می پزند و همراه با برنج و لوبیا می خورند در کشورهای آمریکای لاتین موز را ورقه ورقه کرده و در آفتاب خشک می کنند.

هنگامیکه موز انتخاب می کنید باید پوست آن زرد و سفت و روی آن لکه های سیاه وجود داشته باشد و این نشانه موز رسیده است. موز نارس بدلیل داشتن نشاسته زیاد هضمش سنگین است. در موز چند ماده شیمیایی بسیار مهم مانند سروتونین، نوروپی تفرین، دوپامین و کاته چولامین وجود دارد.

خواص دارویی موز:

۱- بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها است.

۲-موز ملین بوده و همچنین درمان اسهال و اسهال خونی است.

۳-موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند.

۴-موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است.

۵-موز درمان زخم معده و روده است.

۶-گرد موز همچنین داروی خوبی برای پائین آوردن کلسترول است.

۷-شیره گلهای موز درمان کننده اسهال خونی است.

۸-جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد.

۹-پماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است.

۱۰-ریشه موز دفع کننده کرم معده است.

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین ماده غذایی با ارزشی است که نباید از مصرف آن غافل باشیم. با خوردن سیب زمینی شیرین مقادیر زیادی از انواع ویتامین ها به راحتی وارد بدن ما می شوند. ارزش غذایی بالای سیب زمینی شیرین باعث میشود که بدن بسیاری از کمبودهای خود را با خوردن این ماده غذایی جبران کند.

طبق تجزیه ای که به عمل آمده روشن شده است که علاوه بر قند و نشاسته، سیب زمینی شیرین دارای مقداری مواد چرب و ایپومائین، فیتوسترول، کاروتن، کلروژنیک اسید، و ویتامینهای A,B,C است.

در چین از غده آن به عنوان مقوی برای معده و طحال و کلیه استفاده می شود.

در هند و چین برای تقویت اشخاصی که دوره نقاهت بیماری را می گذرانند و همچنین برای اشخاص مبتلا به بیماری دریا گرفتگی تجویز می شود. در شبه جزیره مالایا از آن مشروبی درست می کنند که برای رفع تشنگی در مواقع تب می خوردند.

در اندونزی برگهای خرد شده آن راروی محل سوختگی و مفاصل سفت شده می مالند. ساقه ها و شاخه های آن را روی مفاصل روماتیسمی سفت شده می بندند.

نوعی از آن که دارای غده قرمز قهوه ای رنگ است که برای اسهال خونی مفید است. و شیره غده خام گیاه را روی سوختگی می مالند تسکین می دهد؛ از عده ارغوانی رنگ آن در موارد بیماری قند به کار برده می شود.

اسفناج

اسفناج گیاه بومی ایران است و از اوائل قرن اول میلادی کم کم به نقاط دیگر دنیا راه یافت. بطوری‌که در تاریخ مسطور است اسفناج در قرن هفتم در چین و در قرن دوازدهم در اسپانیا کشت می شده است. کشت اسفناج در سال ۱۸۰۶ در آمریکا شروع شد.

اسفناج از نظر داشتن ویتامین B3 بسیار غنی است و بنابراین داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است.( پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است).

ضمناً در اسفناج مقدار زیادی آهن، ید، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید آرسنیک وجود دارد.

سیر

سیر حاوی بیش از ۱۰۰ ماده شیمیایی بیولوژیکی مفید می باشد که از جمله آن می توان به موادی با نام‌های بسیار عجیب و غریب زیر اشاره کنیم: آلیین، آلیناز، آلیسین، اس آلیلسیستئین، دیالین، آلیل متیل تری سولفید.

در واقع، سیر از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون مصرف دارویی داشته است اما فواید آن تا زمان حال در حد اعتقاد مردم عادی محدود بود. طبق گزارشی در یکی از روزنامه های انجمن پزشکی امریکا، نقش درمانی سیر در تقریباً ۱۰۰۰ تحقیق توصیف و تشریح شده است.

تحقیقات پزشکی، نقش سیر را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی نیز تایید می کند. در ۱۹۸۳، دکتر لاو در مجله فرضیه پزشکی می نویسد، “عصاره سیر فعالیت بسیار وسیع ضد میکروبی را درمقابل باکتری ها و قارچ های بسیار زیادی نشان می دهد.

چون بسیاری از موجودات میکروسکوپی که به عصاره سیر حساسیت نشان داده اند، ازنظر پزشکی قابل توجه هستند، سیر نقش بسیار مهمی بعنوان یک عامل درمانی خواهد داشت.” یکی از روش های فعالیت سیر از طریق تقویت سلول های فاگوسیتوز (سلول های بیگانه خوار)، توانایی گلوبول های سفید برای مقابله با عفونت ها و بیماری ها است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند EPA و DHA است.

حدود ۱۰۰ گرم از این ماهی دارای ۲.۳ گرم امگا ۳ است؛ البته اگر بتوانید ماهی وحشی و آزاد صید کنید این میزان به ۲.۶ گرم در هر ۱۰۰ گرم می رسد.

برخلاف بسیاری از چربی های دیگر چربی امگا ۳ حتی برای بدن ضروری نیز است؛ به عبارتی شما تنها شانس این را دارید که از طریق رژیم غذایی این چربی را دریافت کنید و بدن خود نمی تواند آن را بسازد.

بسیاری از سازمان های بهداشتی جهانی توصیه می کنند که بزرگسالان روزانه حداقل ۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم ترکیب EPA و DHA مصرف کنند.

همچنین  EPA و DHA دارای چند خواص درمانی مانند کاهش التهاب، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود عملرد سلول های موجود در شریان ها است.

گردو

بر اساس پژوهش‌های گذشته، مصرف مواد غذایی حاوی گردو، فرآیند تخریب در مغز موش‌های صحرایی را کاهش داد. رژیم‌های غذایی حاوی گردو باعث تاخیر در فرآیند پیری، تخریب مغز و در نتیجه تقویت پردازش اطلاعات می‌شود. گردو حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که بر اساس نظر برخی‌ محققان به از بین رفتن اثر رادیکال‌های آزاد روی دی‌ان‌ای سلولی منجر می‌شود.

همچنین گردو سرشار از “استرول‌های گیاهی” است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.

آووکادو

آووکادو دارای بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شماست. آووکادو گرم به گرمش پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد، که برای رشد عضلات و عملکرد اعضای بدن ضروری است. حدود ۳۰ گرم آووکادو می‌تواند ۸ درصد نیاز بدن شما به ویتامین کا در روز، که باعث لخته شدن خون می‌شود را جواب دهد. همچنین حاوی ویتامین سی، ای، و آنتی اکسیدان هم هست که سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد. مواد مغذی دیگری که در آووکادو یافت می‌شوند شامل فولات، ریبوفلاوین، فیبر و ویتامین B-6 است.

تقریبا هر ۳۰ گرم آووکادو دارای ۴.۵ گرم چربی اشباع نشده است. انجمن قلب آمریکا می‌گوید: این نوع چربی از آنجایی که سطح LDL یا کلسترول بد شما را افزایش نمی‌دهد، برای سلامت قلب ضروری است.

حتی با مصرف آن بجای چربی‌های ترانس یا اشباع، می‌تواند کلسترول شما را کاهش هم بدهد! یکی از مضرات خوردن بیش از اندازه‌ی آووکادو این است که چربی زیادی به بدنتان می‌رسد. مجموع مصرف چربی شما در روز نباید بیش از ۲۵ تا ۳۵ درصد از کالری دریافتی‌تان باشد. مثلا اگر ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف می‌کنید، خوردن حدود ۱۵۰ گرم آووکادو می‌تواند با ۵۰ تا ۷۰ گرم چربی، بیش از نیمی از نیاز بدن شما را پوشش دهد.

سیب

سیب حاوی ترکیباتی مانند اسید کافئیک، اسید کلوروژنیک، اسید الاژیک، فرولیک و ترکیبات فنولیک دیگری است، برای همین می‌تواند از ابتلا به سرطان‌ها پیشگیری کند.

سیب همچنین دارای خاصیت ضد سرطانی، کاهش دهنده اسید اوریک، رفع کننده گرفتگی صدا، جلو گیری کننده از تصلب شرایین و … است.

همچنین مسلماً سیب نمی‌تواند جای مسواک را بگیرد اما به بهداشت دهان و دندان کمک زیادی می‌کند. گاز زدن و جویدن این میوه برای سلامت لثه‌ها بسیار مفید است. علاوه بر این سیب باعث افزایش ترشح بزاق می‌شود برای همین مانع رشد میکروب‌ها در دهان می‌شود. به این ترتیب امکان پوسیدگی دندان‌ها نیز کاهش می‌یابد.

مغز بادام

مغز بادام شیرین و طعم ملایم و خوشمزه ای دارد و به سهولت از بادام تلخ تشخیص داده می شود؛ از کلیه قسمت های درخت بادام شیرین مانند شکوفه، برگ و میوه آن استفاده طبی می شود.

بادام دارای مقدار زیادی کلسیم و پروتئین است؛ ۱۰۰ گرم بادام تازه در حدود ۲۰ گرم پروتین و ۲۴۰ میلی گرم کلسیم دارد. کلسیم و فیبر موجود در بادام، کاهش دهنده سرطان روده بزرگ می باشد. اسید فولیک در بادام، باعث کاهش سرطان دهانه رحم می شود.

بادام محتوی مقدار زیادی چربی های غیر اشباع، فیبر، پروتئین گیاهی، روی، مس و منیزیم می باشد. بادام دارای انواع ویتامین ها می باشد که به سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک می کند و یکی از منابع انرژی برای مغز است.

شکلات تلخ

 

10 شهربازی برتر دنیا

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

 

یکی از مکان‌های تفریحی و محبوب مردم در دنیا شهربازی‌ها هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان از آن لذت میبرند.

در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا، سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در بخش ساخت و توسعه‌ی شهربازی‌ها صورت می‌گیرد و بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی روی شهربازی‌ها به عنوان مقصدهای گردشگری جذاب و درآمدزا، حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

شهربازی‌های زیادی در دنیا هستند که به سبب طراحی و امکانات و سایر موارد و استانداردها، جزو برترین شهربازی‌های دنیا شناخته می‌شوند. با آدینه گشت عالی قاپو همراه باشید تا با تعدادی از بهترین شهربازی‌ها از گوشه و کنار دنیا آشنا شوید…

1. باغ‌های تیوولی، دانمارک (Tivoli Gardens)

باغ‌های تیوولی دانمارک یکی از مهم‌ترین نقاط توریستی این کشور است که سالانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. در سفر به کپنهاگ، به هیچ وجه نباید تیوولی را از دست داد. پارک تیوولی از هر نظر منحصر به فرد به نظر می‌رسد و به همین دلیل تبدیل به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری دانمارک شده‌ است. این پارک در سال 1843 افتتاح شد و از نظر قدمت تاریخی نیز دومین پارک در دنیا محسوب می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی این پارک بسیار متنوع است و برای هرکس در هر سن و سال سرگرمی‌های متنوعی وجود دارد. علاوه بر این، پارک تیوولی دارای تعداد زیادی رستوران و کافه است که در نهایت روزی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد. تیوولی معمولاً از اواسط ماه آوریل تا انتهای سپتامبر در دسترس عموم قرار دارد.

بخش اعظمی از تیوولی را گل‌ها و فواره‌هایی بسیار زیبا در برگرفته‌اند که دلیل اصلی باغ خطاب شدن این پارک نیز همین نکته است.این پارک شب‌ها و زمانی که هزاران چراغ به زیباترین شکل ممکن آن را تزیین می‌کنند و در این مکان ساختمان‌های زیادی با معماری ناب و تحسین برانگیز وجود دارند، بناهایی از جمله: برج چینی، تالار شیشه‌ای تئاتر و تالار کنسرت. یکی از معروف‌ترین نقاط این پارک، هتلی شبیه‌سازی شده از تاج محل هندوستان است که در زمره‌ی یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دانمارک شمرده می‌شود.

تیوولی دارای انواع مختلفی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز مانند قطار وحشت چوبی این پارک ساخته شده در سال 1914 و در کنار همین قطار، نمونه‌ی جدید آن که در سال 2004 ساخته شده است نیز در دسترس قرار دارد. غیر از قطار‌ها، سرگرمی‌ها و بازی‌های متنوع دیگری نیز در تیوولی وجود دارد، همچنین بازی‌های ایمن‌تری برای کودکان تعبیه شده است.

این پارک در زمینه‌ی اجراهای زنده در نوع خود بی‌نظیر است؛ در این مکان همواره موسیقی‌هایی به سبک‌های مختلف به شکل زنده اجرا می‌شود. تیوولی دارای شش تالار معروف از جمله تالار کنسرت 1660 است که در سال 1956 افتتاح شده و در روزهای گرم تابستان در آن گروه‌های مختلف به اجرای زنده موسیقی می‌پردازند.

باغ‌های تیوولی، دانمارک (Tivoli Gardens)

باغ‌های تیوولی، دانمارک (Tivoli Gardens)

2. (Universal Studios) یونیورسال استودیوز، فلوریدا 

در این شهربازی می توانید انواع اتفاقات اکشن و هیجان انگیزترین لحظات فیلم ها را تجربه کرده و از یک استودیوی واقعی ساخت فیلم دیدن کنید. این مکان به عنوان پایتخت سرگرمی لس آنجلس شناخته می شود.

این جاذبه‌ی گردشگری بین‌المللی از دو پارک تشکیل شده است که یکی یونیورسال استودیوی فلوریدا و دیگری جزیره‌ی ماجراجویی یونیورسال میباشد. این دو پارک تفریحی یا شهربازی، هیجان و نشاط را با بعضی از فیلم‌های محبوب تلفیق کرده است؛ فیلم‌هایی مثل ای. تی. (E.T.)موجود فرازمینی یا سیمپسون‌ها.

علاقه‌مندان به رمان‌ها و فیلم‌های تخیلی از دنیای فانتزی و زیبایی که در دنیای واقعی مجسم شده است لذت می‌برند. در این مجموعه می‌توانید با دنیای هری‌پاتر و دوستانش از نزدیک آشنا شوید و در ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز شرکت کنید.

(Universal Studios) یونیورسال استودیوز، فلوریدا 

(Universal Studios) یونیورسال استودیوز، فلوریدا

3. دیزنی‌لند، توکیو

این پارک در سال 1983 افتتحاح گردیده و محبوب‌ترین شهر بازی ژاپن و بعد از پارک‌های Magic Kingdom در اورلاندو و دیزنی‌لند کالیفرنیا، سومین پارک پربازدید دنیا است که هیچ جمله‌ای نمی‌تواند هیجان دیزنی‌لند توکیو را توصیف کند.

این پارک تفریحی جذاب ۴۷ هکتار وسعت دارد و اولین پارک دیزنی است که خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته شده است.

دیزنی‌لند، توکیو

دیزنی‌لند، توکیو

4. پارک افتلینگ (Efteling)، هلند

این پارک محبوب، یادآور افسانه‌ها و اسطوره‌های قدیمی است و از زمان تأسیسش یعنی سال ۱۹۵۳، همواره مورد توجه اهالی و گردشگران قرار دارد. از میان ۳۵ وسیله‌ی تفریحی این پارک می‌توان به ۶ ترن هوایی هیجان‌انگیز اشاره کرد و اوج هیجان را در این پارک با ترن Baron 1898 امتحان کنید که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است.

بخش‌های Droomvlucht و جنگل افسانه‌ای برای کوچک‌ترها بسیار جذاب و دیدنی میباشد که نشان دهنده داستان‌های کلاسیک و قدیمی در زندگی واقعی است. یکی از ترن‌های محبوب پارک، ترن Droomvlucht است که از میان یک جنگل مسحورکننده می‌گذرد.

پارک افتلینگ (Efteling)، هلند

پارک افتلینگ (Efteling)، هلند

5. بتو کاررو ورلد (Beto Carrero World)، برزیل

این پارک یکی از بزرگترین پارک موضوعی آمریکای لاتین، میزبان خانواده‌ها وماجراجویانی است که از سراسر دنیا به شوق لذت بردن از بخش‌های مختلف و رنگارنگ آن سفر می‌کنند. مهمانان این پارک در بدو ورود در بنایی به نام Castelo das Nações مورد استقبال قرار می‌گیرند.از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دارد نمایش سریع و خشن است که الهام گرفته از سری فیلم‌های جذاب سریع و خشن است.

بتو کاررو ورلد (Beto Carrero World)، برزیل

بتو کاررو ورلد (Beto Carrero World)، برزیل

6. پارک یوروپا (Europa)، آلمان 

این پارک بزرگترین پارک آلمان و دومین پارک پرطرفدار اروپا بعد از دیزنی‌لند توکیو است. این پارک بزرگ به خاطر بخش‌های مختلف آن که الهام گرفته از موضوعات هیجان‌انگیز مختلف ساخته‌ شده‌اند و به خاطر ۱۲ ترن هوایی داینامیک هیجان‌انگیز به شهرت رسیده است.

سالانه بیش از ۵/۵ میلیون ماجراجو برای تجربه اوج هیجان و نشاط از دروازه‌های این پارک ۴۰ ساله می‌گذرند. یکی از جدیدترین وپرطرفدارترین و جذابترین ترن‌های این مجموعه، ترن آرتور نام دارد که هم در فضای باز و هم در محیط بسته مسیر دارد. در بخش‌های موضوعی مختلف این پارک می‌توانید به گوشه و کنار اروپا سفر کنید؛ از ماشین پرواز داوینچی و فرهنگ ایتالیایی تا رشته‌کوه آلپ سوئیس در Swiss Bob Run.

پارک یوروپا (Europa)، آلمان 

پارک یوروپا (Europa)، آلمان

7. لوت ورلد (Lotte World)، سئول

در این پارک، هر آنچه از یک پارک موضوعی و شهربازی بزرگ انتظار دارید می‌توانید در این مجموعه پیدا کنیدکه سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای بازسازی جذاب‌ترین جاذبه‌های دیزنی‌لند صورت گرفته است.از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک می‌توان خشم فرعون را نام برد که تداعی‌کننده‌ی ماجراهای ایندیانا جونز یکی از بخش‌های محبوب دیزنی‌لند است.

لوت ورلد (Lotte World)، سئول

لوت ورلد (Lotte World)، سئول

8.پارک گاردالند( GARDALAND)، ایتالیا

سالانه نزدیک به سه میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند؛ پارکی که بیش از ۳۰ جاذبه دارد و دنیایی از هیجان و نشاط را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. ترن پاندای کونگ‌فو‌کار یکی از جذاب‌ترین وسایل تفریحی این پارک، که از انیمیشن محبوب پاندای کونگ‌فو کار ساخت کمپانی دریم‌ورکس الهام گرفته است.

غیر از این ترن، چندین ترن دیگر از جمله راپتور (Raptor) و Sequoia Adventure هم در این پارک وجود دارد. برای اینکه یک آرامگاه مصری را از نزدیک تجربه کنید Ramses: Il Risveglio را امتحان کنید؛ بخشی از پارک که با الهام از معابد آرامگاه‌های مصری ساخته شده است.

پارک گاردالند( GARDALAND)، ایتالیا

پارک گاردالند( GARDALAND)، ایتالیا

 9. پارک اقیانوس(Ocean Park)، هنگ کنگ

پارک اقیانوس تلفیقی از چند جاذبه‌ی گردشگری مختلف و متشکل از سه بخش مهم شامل: پارک تفریحی، یک پارک دریایی و باغ وحش تشکیل شده است و در جنوب هنگ‌ کنگ قرار دارد.دو بخش مختلف این پارک یعنی Waterfront و Summit با تله‌کابین به هم متصل می‌شوند. اگر می‌خواهید هیجان را در کنار تماشای چشم‌اندازهای زیبا از خلیج تجربه کنید، ترن Hair Raiser را امتحان کنید. آکواریوم و پارک پستانداران دریایی از بخش‌های پرطرفدار پارک به خصوص برای خانواده‌ها و کودکان است. این مجموعه با یک کوه بزرگ به دو بخش تقسیم شده است.

پارک اقیانوس(Ocean Park)، هنگ کنگ

پارک اقیانوس(Ocean Park)، هنگ کنگ

 10.دنیای پورتاونتورا(Portaventura)، اسپانیا

شما میتوانید اوج لذت و هیجان را با ترن Hurakan Condor یکی از بلندترین ترن‌های هوایی دنیاتجربه کنید. بزودی رونمایی از بخش جدید به نام Ferrari Land در حال انجام است. این مجموعه بعد از دنیای فراری ابوظبی دومین پارک موضوعی با موضوع فراری، این شرکت اتومبیل‌سازی ایتالیایی است.

دنیای پورتاونتورا(Portaventura)، اسپانیا

دنیای پورتاونتورا(Portaventura)، اسپانیا

10 سریال خارجی برتر دنیا که پخش آن‌ها همچنان ادامه دارد

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۳۰ ق.ظ | amir bonakdar | ۱ نظر

10 سریال خارجی برتر دنیا که پخش آن‌ها همچنان ادامه دارد

مردگان متحرک (The Walking Dead)

سریال مردگان متحرک The Walking Dead

اگر طرفدار ژانر ترسناک و مهیج هستید، سریال خارجی The Walking Dead می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. سریال واکینگ دد پربیننده‌ترین سریال خارجی در ژانر درام است و بعضی از قسمت‌های این سریال حدود هفده میلیون بیننده داشته‌اند و این خود رکوردی در میان سریال‌های خارجی درام محسوب می‌شود. این سریال، جزو بهترین سریال های خارجی از نظر IMDB است و نمره آن در این سایت 8.6 است.

سریال مردگان متحرک، داستان کلانتر ریک گرایمز را روایت می‌کند. کلانتری که بعد از تیر خوردن در مأموریتی، راهی بیمارستان می‌شود و وقتی به هوش می‌آید، دنیا از این رو به آن رو شده است! او با مرده‌هایی رو‌به‌رو می‌شود که راه می‌روند و تشنه خون هستند. شهر خالی از سکنه است و همسر و فرزند او نیز در خانه نیستند. او تلاش می‌کند تا خانواده‌اش را پیدا کند و در این مسیر با افراد و گروه‌های مختلفی مواجه می‌شود و متوجه می‌شود آن چه باید از آن ترسید زنده‌ها هستند نه مرده‌های متحرک.

جالب است بدانید که در این سریال، واژه زامبی به کار نمی‌رود و در دنیای واکینگ ددی این واژه تعریف نشده است و همین نکته موجب تفاوت زیاد این سریال با سایر فیلم‌ها و سریال‌های آخرالزمانی شده است؛ زیرا زمانی که چیزی در دنیای ما تعریف نشده باشد، مواجه شدن با آن، بسیار سخت‌تر و ترسناک‌تر خواهد بود. به همین دلیل، از واژه‌هایی چون مرده‌ها، پوسیده‌ها، گازگیرها و … به جای زامبی استفاده می‌شود.

تاکنون هشت فصل از این سریال پخش شده است و اکنون فصل نهم آن در حال پخش است. این سریال از سال 2010 از شبکه AMC پخش می‌شود و داستان آن برگرفته از داستان‌های مصوری با همین نام، نوشته رابرت کرکمن است. البته داستان سریال با داستان کمیک آن تفاوت‌هایی دارد.

فهرست بازیگران: اندرو لینکلن، نورمن ریداس، ملیسا مک‌براید، لورن کوهن، تام پین، دانای گوریرا، خری پایتان، آلانا مسترسون، کریستین سراتوس، جاش مک‌درمیت، استیون یون، سارا وین‌کالیز و … .

 

سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)

سریال سرگذشت ندیمه The Handmaid's Tale

سریال خارجی دیگری که می‌توان در فهرست بهترین‌ها قرار داد، سرگذشت ندیمه است. این سریال درام از سال 2017 از شبکه Hulu در حال پخش است و تاکنون دو فصل آن پخش شده است. سریال خارجی داستان ندیمه بسیار مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است و تاکنون برنده جوایز مختلفی چون Golden Globe و Emmy Awards شده است. این سریال درامی تخیلی است.

داستان سرگذشت ندیمه از زبان جون آزبورن روایت می‌شود؛ مادری که بعد از انقلاب در کشور امریکا و دستگیر شدن توسط شورشیان، باید برده سران کشور جدید یعنی گیلیاد باشد. بعد از این که بیماری خاصی در بین زنان رواج پیدا کرد و میزان باروری جهان به شدت افول کرد، شورشیان مسیحی تصمیم گرفتند برای بقای بشریت دست به انقلاب بزنند و تمام زنانی که بچه‌دار شده‌اند را از سراسر امریکا جمع کنند و از آن‌ها به عنوان ندیمه و فرزندآور استفاده کنند.

قوانین این کشور بسیار افراطی است و مردم تنها برای فرزندآوری فعالیت می‌کنند. جون آزبورن ندیمه‌ای است که از این وضعیت راضی نیست و سعی می‌کند علیه قوانین غیرانسانی گیلیاد شورش کند و دخترش را از چنگ سران گیلیاد درآورد و به کانادا فرار کند.

اسامی بازیگران: الیزابت ماس، سمیرا وایلی، ایون ستراهوفسکی، ان دود، جوزف فاینس، مدلین بروئر، الکسیس بلدل، مکس مینگلا، او. تیو فاگبنلی و … .

داستان این سریال اقتباسی از رمانی به همین نام، به نویسندگی مارگارت اتوود است و تفاوتی که سریال با رمان دارد در زمان انقلاب شورشیان است. انقلابی که در سریال رخ می‌دهد، در دوران پسا‌مدرن اتفاق می‌افتد و با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی، علم و … این کشور سعی می‌کند از همه این پیشرفت‌ها دوری کند؛ همچنین مردم عادی حق دسترسی به علم و دانش را ندارند و این قانون برای زنان سخت‌گیرانه‌تر است و آن‌ها حتی حق خواندن و نوشتن هم ندارند، پس اگر به رمان‌هایی از این دست علاقه‌مند هستید، حتما این سریال فوق‌العاده را ببینید.

 

فارگو (Fargo)

سریال فارگو Fargo

سریال خارجی فارگو یکی از بهترین سریال هایی است که در ژانر جنایی ساخته شده است. این سریال از سال 2014 در حال پخش است و تاکنون سه فصل از آن از شبکه FX پخش شده است. فارگو سریالی اقتباسی از فیلم سینمایی به همین نام است و روایتگر قتل‌هایی است که در دهه 70 میلادی در آمریکا رخ داده است. داستان این سریال برگرفته از حوادث واقعی و قتل‌های زنجیره‌ای است که در آمریکا اتفاق افتاده است.

بازیگران سریال فارگو: بیلی باب تورنتون، الیسن تولمن، کالین هنکس، مارتین فریمن، شان دویل، پیتر برتمایر، اسپنسر دریور، بری فلتمن، یوان مک‌گرگور، مری الیزابت وینستد و … .

این سریال تاکنون جوایز زیادی از Golden Globe، Emmy Awards و … را کسب کرده است.

 

چیزهای عجیب (Stranger Things)

سریال چیزهای عجیب Stranger Things

سریال خارجی Stranger Things یکی از بهترین سریال ‌های دنیا و شبکه نتفلیکس است و تاکنون دو فصل از این سریال پخش شده است. این سریال در ژانر علمی-تخیلی، ترسناک و روان‌شناختی قرار دارد و برادران دافر سازنده آن هستند. سریال چیزهای عجیب تاکنون جوایز متعددی دریافت کرده است و روایتگر جهانی موازی با دنیای انسان‌ها است. زمان سریال به دهه 80 میلادی برمی‌گردد و روایتگر داستان چند پسر بچه است که درگیر جهانی دیگر می‌شوند و چیزی عجیب سعی می‌کند از طریق یکی از آن‌ها با دنیای انسان‌ها ارتباط برقرار کند. در این حین، اتفاقاتی عجیب رخ می‌دهد و این پسر بچه‌ها با افرادی آشنا می‌شوند که از دنیای موازی رهایی یافته‌اند و … .

برادران دافر داستان این سریال را بر اساس فیلم‌های علمی-تخیلی و ترسناک دهه 80 میلادی هالیوود و داستان‌های فولکلور مردم آمریکا ساخته‌اند و سعی کرده‌اند با داستان سریال، حال و هوای آن دوران را زنده کنند و در این امر بسیار موفق بوده‌اند.

بازیگران سریال چیزهای عجیب: فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو، کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، سیدی سینک، کارا بوینو، متیو موداین و … .

 

دنیای غرب (Westworld)

سریال Westworld

سریال وست‌ورلد ساخته جاناتان نولان و لیزا جوی از شبکه HBO پخش می‌شود و تاکنون دو فصل از آن پخش شده است. این سریال با استقبال زیادی از طرف منتقدان و هواداران روبه‌رو شده است و تاکنون جوایز زیادی را کسب کرده است. سریال خارجی وست‌ورلد، داستان شهربازی وسترنی را روایت می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت مبلغی زیاد، وارد این شهربازی شوند و در حال و هوای وسترن آمریکا قرار بگیرند و هر گونه که می‌خواهند با ربات‌هایی که در این شهربازی حضور دارند، رفتار کنند. ربات‌ها به مرور از حالت بی‌اراده و منفعل خارج می‌شوند و به سمت خودآگاه‌سازی پیش می‌روند.

اگر از هواداران فیلم‌های ترسناک هستید، حتما نام فیلم سکوت بره‌ها و آنتونی هاپکینز، برنده جایزه اسکار برای نقش اول مرد این فیلم در سال 1991، را شنیده‌اید. هاپکینز در این سریال نقش دکتری را ایفا می‌کند که بنیان‌گذار شهربازی وست‌ورلد است. داستان این سریال خارجی از فیلمی به همین نام اقتباس شده است.

بازیگران سریال وست‌ورلد: ایوان ریچل وود، تندی نیوتون، جفری رایت، جیمز مارسدن، بن بارنز، اینگری بولسه بردال، کلیفتن کلینز جونیور، لوک همسورث، سیسه بابد کنوسن، آنجلا سارافیان، تسا تامپسون، آنتونی هاپکینز، اد هریس، جیمی سیمپسون و… .

 

نارنجی، سیاه جدید است (Orange is the new black)

سریال نارنجی مشکی جدید است

«نارنجی، سیاه جدید است» سریال خارجی دیگری است که دیدن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سریال، دنیایی زنانه از زندان را روایت می‌کند و به داستان زندگی پایپر چپمن که ناخواسته به زندان می‌افتد، می‌پردازد. او به جرم حمل مواد مخدر دستگیر می‌شود. پایپر که زندگی خوبی داشت و می‌خواست تشکیل زندگی بدهد و با نامزدش زندگی ‌کند، راهی زندان می‌شود و سعی می‌کند در زندان هم همان دختر خوب و متشخصی باشد که بیرون از زندان است و به مرور اوضاع عوض می‌شود و … .

در این سریال که تاکنون شش فصل از آن پخش شده و برای فصل هفتم هم تمدید شده است، به خشونت‌های متداول در سریال‌های جنایی پرداخته نمی‌شود و بیشتر به محیط زندان، قوانین حاکم بر آن و آن‌چه زندان از مجرمان می‌سازد، می‌پردازد. سریال «نارنجی، سیاه جدید است»، از شبکه نتفلیکس پخش می‌شود و تاکنون مورد تحسین فراوان واقع شده است. نکته جالبی که در مورد این سریال وجود دارد، تغییر ژانر سریال در فصول مختلف است. شما در فصلی، کمدی سیاه می‌بینید و در فصلی دیگر، یک درام تلخ! به همین علت، بازیگران این سریال در سال‌های مختلف، در دسته‌بندی‌ها گوناگونی از مراسم Emmy Awards و … نامزد دریافت یا برنده جوایز متفاوتی شده‌اند و این نشان‌دهنده توانایی بالای بازیگران این سریال است.

بازیگران سریال: تیلور شیلینگ، مایکل هارنی، کیت مولگرو، لورا پرپون، اوزو ادوبا، دانیل بروکس، ناتاشا لیون، تارین منینگ، سلنیس لیوا، سمیرا وایلی، جیسن بیگرز، میشل هرست، آدریانا سی مور و … .

 

خانه پوشالی (House of Cards)

سریال خانه پوشالی House of Cards

اگر علاقه‌مند به دنیای سیاست هستید، سریال خارجی خانه پوشالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سریال توسط کارگردان‌های بزرگ سینمای جهان همچون جودی فاستر، رابین رایت، کارل فرانکلین، جیمز فولی و دیوید فینچر کارگردانی شده است. سریال خانه پوشالی از شبکه نتفلیکس پخش شده است و شامل پنج فصل است و تاکنون جوایز مختلفی را کسب کرده است.

در سریال خانه پوشالی، داستان فساد در دستگاه سیاسی دولت آمریکا روایت می‌شود و به داستان‌های پشت‌پرده رقابت‌های انتخاباتی و سیاستمدارانی می‌پردازد که تنها به فکر خود هستند و … .

بسیاری از بزرگان عرصه سینما و سیاست به این سریال توجه ویژه‌ای کرده‌اند، تا جایی که باراک اوباما در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که این سریال را تماشا می‌کند! در این سریال، بازیگران مطرحی ایفای نقش می‌کنند: کوین اسپیسی، رابین رایت، کیت مارا، کریستین کونولی، سکینه جفری، ماهارشالا علی، مایکل کلی، کری استول، میشل گیل و … .

 

شرلوک (Sherlock)

سریال شرلوک Sherlock

سریال خارجی و بریتانیایی شرلوک، مخصوص افرادی است که علاقه به داستان‌های جنایی دارند! این سریال اقتباس شده از داستان‌های کارآگاه شرلوک هولمز به نویسندگی آرتور کانن دویل است. نکته جالب این سریال این است که داستان‌های شرلوک هولمز را در عصر مدرن روایت می‌کند.

تاکنون چهار فصل از این سریال به همکاری BBC و WGBH ساخته شده است و این سریال تا حالا توانسته است جوایز زیادی از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد در مینی سریال‌ها، بهترین بازیگر مکمل مرد در مینی سریال‌ها و بهترین نویسندگی را در مراسم Emmy Awards کسب کند. میانگین نمرات قسمت‌های مختلف این سریال در سایت IMDB حدودا 9 است.

سریال خارجی شرلوک، داستان پرونده‌هایی را روایت می‌کند که کارآگاه شرلوک هولمز و دوستش جان واتسون برای حل و فصل آن‌ها تلاش می‌کنند.

بازیگران سریال: بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، اندرو اسکات، مارک گیتیس، لارا پالور، روپرت گراوس، لوئیز بریلی، اونا استابس و … .

 

بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones

سریال بازی تاج و تخت یکی از بهترین سریال های جهان است. این سریال که به سبک فانتزی و درام ساخته شده است، برگرفته از مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر مارتین است و توسط شبکه HBO پخش می‌شود. تاکنون هفت فصل از این سریال پخش شده است و فصل هشتم آن در سال 2019 پخش خواهد شد. سریال بازی تاج و تخت جوایز مختلفی از جمله Emmy Award و Golden Globe را کسب کرده است و مورد تحسین بسیاری از منتقدان عرصه سینما و تلویزیون قرار گرفته است.

داستان این سریال درباره مبارزاتی است که بین خانواده‌های اشرافی، بر سر قدرت اتفاق می‌افتد و هر کدام از خاندان‌های اشرافی معتقد هستند قدرت از آنِ آن‌ها است. داستان از جایی شروع می‌شود که پادشاه وستروس، رابرت باراتیون، به دوست صمیمی خود ند استارک می‌گوید که بعد از مرگش پادشاهی را در دست بگیرد تا فرزند او به سن درستی برای پادشاهی برسد. رابرت در هنگام شکار زخمی می‌شود و می‌میرد ولی خانواده رابرت قبول نمی‌کنند که ند استارک برای مدتی جای پادشاه را بگیرد و او را به عنوان شورشی دستگیر می‌کنند و … .

بازیگران سریال: شان بین، سوفی ترنر، میسی ویلیامز، کیت هرینگتون، ریچارد مدن، آلفی الن، رز لزلی، هانا موری، ایوان ریان، لینا هدی، پیتر دینکلیج، جروم فلین، آیدان گیلن، امیلیا کلارک، ایان گلن، نیکولای کاستر-والدو، میشل فرلی و … .

 

تاج (The Crown)

سریال تاج The Crown

سریال خارجی تاج یکی دیگر از بهترین سریال های دنیا است. این سریال که از شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش می‌شود، تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی را کسب کرده است. سریال تاج، سریالی اقتباسی از فیلمی به نام ملکه (ساخت سال 2006) است که توسط کارگردان همین سریال، ساخته شده بود.

این سریال داستان زندگی ملکه الیزابت دوم را از ابتدای تاج‌گذاری تا زمان حال روایت می‌کند. تاکنون دو فصل از این سریال پخش شده است و گفته می‌شود چهار فصل دیگر نیز قرار است ساخته شود.

بازیگران سریال: کلر فوی، مت اسمیت، ونسا کربی، ایلین اتکینز، جرمی نورثام، ویکتوریا همیلتون، بن مایلز، گرگ وایس، جرد هریس، لیا ویلیامز، متیو گودز و… .

۵۰ فیلمی که در سال ۲۰۱۹ نباید از دست بدهید

چهارشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

۵۰ فیلمی که در سال ۲۰۱۹ نباید از دست بدهید

پیش‌بینی این که چه آثاری بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹ خواهند بود کار سختی نیست. البته که هر سال غافلگیری‌هایی هم دارد. در بین فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۹ هم قطعا غافلگیری‌هایی وجود خواهد داشت. در حال حاضر با توجه به اسامی و جزییاتی که از جدیدترین فیلم‌های هالیوود منتشر شده است می‌توان به یک فهرست منطقی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ رسید. فیلم‌هایی که هر مخاطب سینمایی قاعدتا کنجکاو است آنها را ببیند. فیلم‌های ابرقهرمانی این سال‌ها موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند. از طرف دیگر فیلم‌های مستقل جمع‌وجوری هم وجود دارند که توسط کارگردانان مطرحی مثل شیامالان یا جوردن پیل ساخته شده‌اند. برخی از فیلم‌های این فهرست به خاطر گروه بازیگران‌شان انتخاب شده‌اند و در برخی دیگر درام است که اهمیت دارد. طبعا الویت انتخاب هم نام کارگردانان مطرح بوده است. در لیست ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه دیجی‌کالا مگ از کارگردانان کهنه‌کاری مثل کوئنتین تارانتینو  فیلم داریم تا بلاک‌باسترهایی که استودیوهای مارول و دی سی ساخته‌اند.

این مطلب با مشخص شدن تاریخ اکران و جزئیات فیلم‌های جدید به صورت مداوم بروز می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یکبار به این صفحه سر بزنید تا از وضعیت فیلم‌های جدید و بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹ باخبر شوید.

۱. The Heiresses

The Heiresses

کارگردان: Marcelo Martinessi
بازیگران: Ana Brun, Margarita Irun, Ana Ivanova
تاریخ اکران: ۱۶ ژانویه (۲۶ دی ۱۳۹۷)

فیلمی که خارج از کارخانه رویاسازی هالیوود و در پاراگوئه ساخته شده است. چلا و چیکیتا که هر دو نوادگان خانواده‌هایی ثروتمند هستند و بیش از ۳۰ سال است که کنار هم زندگی می‌کنند اخیرا وضع مالی‌شان خراب شده است. آنها مجبورند اموالی را که به آنها ارث رسیده بفروشند. اما در نهایت بدهی‌هایشان کار را به جایی می‌رساند که چیکیتا به اتهام کلاهبرداری دستگیر می‌شود. حالا چلا باید با یک حقیقت جدید کنار بیاید. برای اولین‌بار در عمرش رانندگی می‌کند و در یک تاکسی سرویس استخدام می‌شود که مسئولیت حمل و نقل بانوان مسن ثروتمند را برعهده دارد. کم‌کم چلا پوسته‌اش را می‌شکند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند. امتیاز متاکریتیک فیلم ۸۲ از ۱۰۰ است.

۲. Glass

Glass

کارگردان: M. Night Shyamalan
بازیگران: Samuel L. Jackson, Bruce Willis
تاریخ اکران: ۱۸ ژانویه (۲۸ دی ۱۳۹۷)

ام.نایت شیامالان با فیلم‌های ژانر وحشت مشهور شد. فیلم جدیدش هم ترسناک است با این تفاوت که این‌بار یک فیلم ترسناک ابرقهرمانی ساخته است. این سومین قسمت از سه‌گانه‌ای است که دو قسمت قبلی‌اش فیلم‌های «نشکستنی» (Unbreakable) و «شکافته» (Split) بودند. فیلم‌هایی که فضای ترسناک روانشناختی داشتند. سه‌گانه‌ای که به سری فیلم‌های «نشکستنی» هم معروف شدند. بروس ویلیس، ساموئل ال.جکسون و کارلین وودوارد همان نقش‌هایی را در که فیلم «نشکستنی» داشتند اینجا دوباره ایفا می‌کنند. جیمز مک‌آوی با نقشی که در فیلم «شکافته» بازی کرده بود در فیلم حضور دارد و سارا پالسن هم بازیگر جدیدی است که به «شیشه» پیوسته. فیلم داستان دیوید دان یک نگهبان است که از نیروهای ماورالطبیعه‌اش استفاده می‌کند تا کوین وندل کرامب را تعقیب کند. کرامب مرد آزاردهنده‌ای است که ۲۴ شخصیت جداگانه دارد. بیمار روانی که بر هم زننده امنیت و آسایش مردم می‌شود. در فیلم «شکافته» هم نقش قهرمان را داشت اما در آن فیلم بروس ویلیس حضور نداشت که قهرمان فیلم اول این سری یعنی «نشکستنی» بود. شیامالان بعد از این که برای فیلم «حس ششم» نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شد از فصل جوایز دور ماند. حالا بعد از نزدیک به دو دهه شاید قسمت سوم سه‌گانه‌اش دوباره او را نزد منتقدان محبوب کند.

۳. Serenity

Serenity

کارگردان: Steven Knight
بازیگران: Matthew McConaughey, Anne Hathaway
تاریخ اکران: ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۷)

استیون نایت کارگردان انگلیسی بااستعدادی است که برای نوشتن فیلمنامه «قول‌های شرقی» (Eastern promises) و سریال «پیکی بلایندرز» و کارگردانی فیلم «لاک» او را شناختیم. یک‌بار برای نوشتن فیلمنامه «چیزهای زیبای کثیف» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم جدیدش یک تریلر به سبک نئو-نوآر است که بازیگران ستاره‌ای چون ماتیو مک‌کاناهی و آن هاتاوی در آن بازی می‌کنند. فیلم داستان گذشته مرموز یک کاپیتان است که قایق ماهیگیری دارد. گذشته‌ای که بعد از مدت‌ها وقتی همسر سابقش برای کمک سراغش می‌آید، دوباره تسخیرش می‌کند. فیلمنامه را هم خود استیون نایت نوشته است. با توجه به این که فیلم قبلی نایت یعنی «لاک» تریلر جذابی از کار درآمد انتظار می‌رود که شاهد فیلم خوبی باشیم. بخصوص برای بازیگر مرد فیلم، ماتیو مک‌کاناهی امیدهای زیادی وجود دارد. شخصیت‌پردازی قهرمانان مرد فیلم‌های نایت غالبا درخشان است.

۴. The Lego Movie 2: The Second Part

The Lego Movie 2: The Second Part

کارگردان:‌ Mike Mitchell, Trisha Gum
صداپیشگان: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Channing Tatum
تاریخ اکران: ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

موفقیت «فیلم لگو» و فیلم‌های دیگری که با همان کاراکترهای لگویی ساخته شدند باعث شد کمپانی انیمیشن وارنر به فکر ساخت قسمت دیگری از داستان‌های «لگو» بیفتد. این انیمیشن کمدی علمی-تخیلی به روش کامپیوتری سه بعدی ساخته شده و دنباله‌ای بر «فیلم لگو» محصول ۲۰۱۴ است. بعد از سال ۲۰۱۴ البته دو فیلم لگویی دیگر یکی «بتمن» و دیگری «نینجاگو» داشتیم که اسپین‌آف قصه اصلی به شمار می‌رفتند. داستان فیلم پنج سال بعد از اتفاقات «فیلم لگو» رخ می‌دهد. همه چیز عالی است تا این که شهروندان با یک تهدید بزرگ جدید روبه‌رو می‌شوند. مهاجمانی که از فضا می‌آیند و هر چیزی را که آنها می‌سازند خیلی سریع خراب می‌کنند. قسمت اول این سری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و وقتی نامزد اسکار بهترین انیمیشن نشد تعجب‌ خیلی‌ها را برانگیخت. حالا احتمال زیادی وجود دارد که این قسمت بتواند نظر اعضای آکادمی را به خودش جلب و شکست قبلی را در اسکار جبران کند.

۵. Everybody Knows

Everybody Knows

کارگردان: Asghar Farhadi
بازیگران: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín
تاریخ اکران: ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۳۹۷)

درست است که فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی، کارگردان اسکاری کشورمان نتوانست به اسکار ۲۰۱۹ راه پیدا کند اما همچنان یکی از فیلم‌های مهمی است که سال ۲۰۱۹ اکران گسترده آن در آمریکا آغاز می‌شود و ستاره‌های بزرگ سینما مثل پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم هم در آن ایفای نقش می‌کنند. فیلمی از کارگردانی که حالا در جهان اسم و رسمی برای خودش دارد. اصغر فرهادی با دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در کارنامه‌اش حالا یکی از کارگردانان پرستاره سینما و نه فقط سینمای ایران به شمار می‌رود. «همه می‌دانند» که به صورت کامل در اسپانیا فیلمبرداری شده داستان زنی به نام لائوراست که با همسرش در آرژانتین زندگی می‌کنند و حالا با فرزندانش برای عروسی خواهرش به اسپانیا آمده‌اند. در میانه شادی برای خانواده اتفاقی رخ می‌دهد که رازهای زیادی در حین آن برملا می‌شود.

۶. Birds of Passage

Birds of Passage

کارگردان: Cristina Gallego, Ciro Guerra
بازیگران: Carmiña Martínez, José Acosta, Natalia Reyes
تاریخ اکران: ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن ۱۳۹۷)

این فیلم درام که امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را از منتقدان دریافت کرده است، درباره قاچاق ماریجواناست که ثروت زیادی برای قاچاقچیان به ارمغان می‌آورد. یک دهه خشونت‌بار در کلمبیا که خانواده بومی راپایت تلاش دارند کل تجارت قاچاق ماریجوانا را به دست بگیرند و به همین دلیل یک جنگ داخلی شکل می‌گیرد. جنگی که فرهنگ و زندگی‌هایشان را نابود می‌کند. فیلم بیانیه‌ای قدرتمند و هیجان‌انگیز درباره خانواده‌های گنگستری است و اینکه چطور غالبا خودشان مسیر نابودی را می‌پیمایند. منتقدان می‌گویند که این فیلم حس یک درام تاریخی و وقایع گرد و خاک گرفته را نمی‌دهد بلکه کاملا زنده و امروزی به نظر می‌رسد.

۷. Alita: Battle Angel

Alita: Battle Angel

کارگردان: Robert Rodriguez
بازیگران: Christoph Waltz, Jennifer Connelly
تاریخ اکران: ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۳۹۷)

فیلم رابرت رودریگوئز یک اکشن سایبرپانکی است. سایبرپانک یکی از زیر ژانرهای فیلم‌های علمی-تخیلی است که در آینده می‌گذرد و تمرکزش روی تقابل زندگی آدم‌های معمولی با تکنولوژی‌های پیشرفته است. احتمالا جالب است که بدانید جیمز کامرون تهیه‌کننده فیلم است و همین یعنی با یک فیلم عظیم روبه‌رو هستیم. فیلمنامه را هم خود کامرون نوشته است. رودریگوئز هم که قبلا با فیلم‌هایی مثل «شهر گناه» نشان داده که می‌تواند فیلمساز متفاوت و هیجان‌انگیزی باشد این‌بار سراغ یک مانگای ژاپنی رفته است. مانگاها کمیک‌استریپ‌های ژاپنی هستند که در آن آدم‌ها با چهره‌های اغراق‌شده مثل چشمان زیاد درشت یا دهانی به شکل یک خط تصویر می‌شوند. فیلمنامه «آلیتا» اقتباسی از مانگایی به همین نام است. داستان سفر یک زن جوان که می‌خواهد این حقیقت را کشف کند که کیست و برای تغییر جهان مبارزه کند.

۸. How to Train Your Dragon: The Hidden World

How to Train Your Dragon: The Hidden World

کارگردان: Dean DeBlois
صداپیشگان: Cate Blanchett, Kit Harington
تاریخ اکران: ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۷)

انیمیشن اکشن فانتزی سه بعدی که اقتباسی آزاد از سری کتاب‌هایی به همین نام نوشته کرسیدا کاول است و کمپانی دریم ورکز پشت ساخت آن قرار دارد و توسط کمپانی یونیورسال هم پخش می‌شود. این سومین قسمت از سه‌گانه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید؟» است که اولین قسمت آن سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در قسمت جدید هیکاپ، قهرمان این سری انیمیشن تصمیم گرفته آرمانشهری برای اژدهایان بسازد. اما ناگهان بی‌دندان، اژدهای او یک جفت وحشی و فراری پیدا می‌کند و با او از شهر می‌رود. خطر شهر و حکومت هیکاپ را به عنوان حاکم تهدید می‌کند و او و بی‌دندان مجبور به ترک شهرشان می‌شوند. آنها به جهانی ناشناخته می‌روند که فقط در اسطوره‌ها وجود دارد.

۹. Captain Marvel

Captain Marvel

کارگردان: Anna Boden, Ryan Fleck
بازیگران: Brie Larson, Samuel L. Jackson
تاریخ اکران: ۸ مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۷)

یکی از آن فیلم‌های ابرقهرمانی که خیلی‌ها منتظرش هستند بخصوص که بعد از «واندروومن» پتی جنکینز و موفقیت‌هایی که کسب کرد این دومین فیلم ابرقهرمانی است که نقش اولش را یک زن برعهده دارد. «کاپیتان مارول» براساس کمیک‌های مارول جلوی دوربین رفته است. کارول دانورس یا کاپیتان مارول یک خلبان جنگنده سابق ارتش آمریکاست. داستان در اواسط دهه نود اتفاق می‌افتد. کاپیتان مارول تبدیل به یکی از قوی‌ترین قهرمانان و کهکشان شده و به گروه نیروهای ستاره می‌پیوندد. وقتی به خانه برمی‌گردد سوالات جدیدی درباره گذشته و هویتش دارد. در حالی که کره زمین درگیر یک جنگ بین کهکشانی شده است. این بیست و یکمین فیلمی است که در جهان مارول اتفاق می‌افتد و روی پرده سینماها می‌رود. قرار بود اولین‌بار کاپیتان مارول در فیلم «انتقام‌جویان: عصر آلترون» دیده شود. کاراکترش حتی در فیلمنامه هم آماده بود اما سازندگان احساس کردند زمان مناسبی برای وارد کردن این شخصیت نیست. به علاوه این دومین فیلم ابرقهرمانی است که یک کارگردان زن پشت دوربین‌اش قرار گرفته است.

۱۰. The Aftermath

The Aftermath

کارگردان: James Kent
بازیگران: Keira Knightley, Alexander Skarsgård
تاریخ اکران: ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۳۹۷)

یک درام جنگی رومانتیک با گروه بازیگران جذاب که البته باید امیدوارم باشیم مثل فیلم «متفقین» برد پیت و ماریون کوتیار درنهایت ناامیدکننده از کار درنیاید. داستان فیلم بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. یک ژنرال انگلیسی و همسرش در دوران بازسازی بعد از جنگ مجبور به زندگی در هامبورگ می‌شوند. اما تنش‌ها میان آنها و آلمانی‌هایی که پیش از آنها صاحب خانه‌شان بوده‌اند بالا می‌گیرد. فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام است.