بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

نکات لازم قبل از خرید سیم و کابل ساختمان

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

نکات لازم قبل از خرید سیم و کابل ساختمان

سیم و کابل ساختمان

 

نکات لازم قبل از خرید سیم و کابل ساختمان

اکثر ما در هنگام ساخت ساز حدافل یک بار به مغازه های الکتریکی برای خرید سیم و کابل مراجعه کردیم.

افزایش قیمت مس در کشور ما تولید کنندگان سیم را به فکر این انداخته که از الومینیوم بجای مس استفاده کنند. البته ممکن است این جایگزینی برای سیستم های توضیع برق مناسب باشد ولی برای مصارف عمومی اصلا مناسب نیست بویژه در سیم های هادی و افشان دارای اشکالات فنی زیادی می باشد.

مهمترین عاملی که در ساختمان کابل ها استفاده می شود که باعث آتش نگرفتن کابل میشود استفاده کردن از عایقی به نام P.V.C یا (پلی وینیل کلراید) میباشد که یک مزیت خوبی به شمار می آید و دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد.

یکی از دلایل استفاده زیاد این عایق ها در کابل های فشار ضعیف ارزان قیمت بودن آن میباشد که موجب شده ۹۰ درصد این کابل ها از این عایق استفاده کنند.

در حقیقت عایق های دیگری هم هستند مانند عایق PET یا (پلی اتیلن) که این نوع عایق ها در برابر آتش مقاوم نیستند و سریع آتش میگیرند. البته این نوع عایق ها در مکان های مخصوص استفاده میشود و در بعضی موارد هم همچنان از عایق های لاستیکی به کار میرود که کاربرد زیادی ندارند.

در کشور ما بسیاری از کابل هایی که در بازار هستند استاندارد نبوده و یکی از مهمترین دلیل آتش گرفتن خانه ها و آتش سوزی شهری اتصالی کردن این کابل ها می باشد.

میتوان انتخاب سیم و کابل استاندارد را یکی از مهمترین عوامل در ساخت و ساز دانست زیرا به گفته سازمان آتش نشانی نزدیک به ۵۰ درصد آتش سوزی ها اتصال کردن سیم های ساختمان می باشد.

در کشور ما بیش از ۱۵۰ شرکت و تولید کننده سیم و کابل ساختمان وجود دارد که بعضی از آن ها از استاندارد های ساخت سیم و کابل پیروی نمی کنند. همین موضوع  نگرانی های زیادی را در هنگام خرید یک سیم یا کابل با کیفیت و خوب در ذهن مصرف کننده بوجود می آورد.

شما می توانید برای خرید سیم و کابل با کیفیت از متخصصان ما در این باره مشاوره بگیرید.

 

 

فروشگاه اینترنتی پرشین پیشرانه – فروش آنتن تلویزیون ، محافظ برق ، سیم و کابل

تلفن : 02166764955 الی 57

  • amir bonakdar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی