بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

۷ دلیلی که کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان زندگی شما را بسیار پرنشاط تر خواهند کرد

 کتاب­ های رنگ­ آمیزی بزرگسالان جدید­ترین مد روز است، و برعکسِ بعضی از مدهای زودگذر، این یکی حقیقتاً برای شما خوب است. به نظر روانشناس بالینی بن میشلز، رنگ­ آمیزی فعالیتی بدون استرس است که باعث آرامش آمیگدال ــ مرکز ترس در مغز ــ می­شود و باعث می­شود که ذهن به آن آسایشی که نیاز دارد برسد. اما کتاب های رنگ­ آمیزی مزایای مستقیم دیگری هم برای سلامتی دارد.

PERSIANPISHRANEH.COM

۷ دلیلی که کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان زندگی شما را بسیار پرنشاط تر خواهند کرد

رنگ‌آمیزی حتی اگر ما را سالم­تر هم نکند، احتمالا خیلی از ما بزرگسالان همچنان رنگ‌آمیزی خواهیم کرد. مطمئناً درست است که لذت درونیِ رنگ­ آمیزی می­تواند به ویژگی‌های استرس‌زُدای آن مرتبط باشد، اما به نظرم کیفیت‌های مفید این فعالیت در واقع نوعی توفیق اجباری یا جایزه‌ی اضافی هستند. رنگ ­آمیزی در پایان روز برای شما خوب است چون این فعالیت اساساً می‌تواند شما را سرگرم کند‌. اگر شما هنوز راهی برای توجیه هزینه­ ی کتاب­ های رنگ­ آمیزی بزرگسالان و لوازمِ هنری پیدا نکردید این مقاله دقیقاً برای شما است. در اینجا شما متوجه­ ی همه­ ی مزایای مستقیم و غیرمستقیم کتاب های رنگ­ آمیزی خواهید شد. امیدوارم، این هفت دلیل شما را متقاعد کند که چند مدادرنگی­ یا مداد شمعی به دست بگیرید و شروع به رنگ­ آمیزی کنید، آن وقت متوجه­ ی همه­ ی آن چیزهایی می­شوید که باعث می‌شوند لذت بیشتری ببرید.

 

۱-صد سال است که روانشناسان کتاب های رنگ آمیزیرا برای بیمارانشان تجویز می­کنند

کارل یونگ روانشناس نامدار هنگامی که شروع به تجویز کتاب های رنگ­ آمیزی برای بیمارانش می­کرد انگار از چیزی آگاه بود. او در بخشی از فرایند درمان، جدول­های ماندلا را برای رنگ­ آمیزی در اختیار بیمارانش می‌گذاشت، و امروزه شما می­توانید کتاب­های رنگ­ آمیزی ماندلا را خریداری کنید. اما اصلاً مهم نیست که چه رنگ­هایی را برای رنگ ­آمیزی انتخاب می­کنید، همین که شروع به رنگ ­آمیزی می­کنید شما با مدل درمانی یونگ همراه می شوید، زیرا . . .

۲- کتاب های رنگ­ آمیزی شانس اجتماعی­ شدن به شما می­دهند

از وقتی کتاب­ های رنگ­ آمیزی به­ طور روزافزون مورد توجه بزرگسالان قرار گرفتند، فعالیت رنگ­ آمیزیِ فردی هم به فعالیت­ جمعی تبدیل شد. دورهمی­ های رنگ­ آمیزی شکل گرفت، که در آنها بزرگسالان دور هم جمع می­شوند تا در حین رنگ ­آمیزی با هم معاشرت کنند. لیزا کانگدون که خود هنرمند است درباره ­ی جنبه ­های اجتماعیِ رنگ­ آمیزی می­گوید: «من فکر می­کنم برای خانم­ هایی که نمی­دانند چگونه طراحی کنند یا حتی برای آنهایی که اعتماد به­ نفس طراحی را ندارند، این یکی از راه­ های اجتماعی‌شدن است. این راهی برای مشارکت در یک فعالیت است که آنها می­توانند همراه با دیگران انجام دهند. چون شما در هنگام رنگ ­آمیزی به تمرکز خیلی زیادی نیاز ندارید پس می­توانید ضمن نقاشی با دیگران نوشیدنی میل کنید و معاشرت هم داشته باشید.»

شما حتی می­توانید این دورهمی ­های رنگ ­آمیزی را با همکاران خود داشته باشید. به جای تکرار ساعت­ های شادِ هفتگی، یک بار هم سعی کنید که ترتیب یک دورهمی رنگ­ آمیزی را بدهید. دورهمی ­های رنگ­ آمیزی بسیار سرگرم ­کننده‌اند و باعث از بین رفتن استرس شما می­شوند. در این مهمانی‌ها این مکان وجود ندارد که کسی بخواهد با مداد رنگی کس دیگری را اذیت کند.

۳- کتاب های رنگ­ آمیزی اضطراب و استرس را کاهش می­دهند

کتاب های رنگ آمیزی به مرکز ترس در مغز شما مجالِ آرامش می‌دهد و به این وسیله شما را آرام می­کند ــ نه تنها در زمانی که رنگ­ آمیزی می­کنید بل در باقی زمان­ ها هم شما را تسکین خواهد داد. وقتی به صورت دوره‌ای به آمیگدال مغزتان استراحت می­دهید در واقع به طور کلی استرس را کاهش می­دهید. رنگ­ آمیزی فعالیتی مراقبه­ ای و تاملی است که در زمان­ های آزاد می­توانید برای آن برنامه­ ریزی کنید، و بسیار خوب است که آمیگدال مغز خود را تربیت کنید تا به وضعیت­ های استرس­ زا واکنش ملایم­ تری نشان دهد.

۴- کتاب های رنگ­ آمیزی مغز شما را برای تمرکز تمرین می‌دهند

طی فعالیت رنگ‌آمیزی، برای اینکه بین خطوط بمانید باید تمرکز کنید اما نه آنقدر که دچار استرس شوید. لزلی مارشال مشاور بالینی تاکید می­کند که این فعالیت به کسانی که مشغول کتاب های رنگ آمیزی هستند این اجازه را می­دهد تا نگرانی ­های خود را فراموش کنند در نتیجه «لوب پیشانیِ مغز ــ مرکز سازماندهی و حل مشکلات ــ را گشوده نگه می­دارد و باعث تمرکز ذهن می­شود». در دنیایی شدیداً مسئولیت‌زا و طاقت‌فرسا تواناییِ زندگی­ کردن در لحظه­ ی حال یک مهارتِ حیاتی است، و رنگ­ آمیزی به شما این اجازه را می­دهد تا زمانی که مشغول به نقاشی هستید همه‌ی آن تنش‌ها را کنار بگذارید.

۵- کتاب های رنگ­ آمیزی به شما اجازه می­دهند خودتان باشید

کتاب های رنگ آمیزی شما، کتاب های رنگ آمیزی خودتان است. مهم نیست که دیگران چه فکری می­کنند. اگر دوست ندارید نیازی نیست که  کتاب­ های نقاشی خودتان را به دیگران نشان دهد. دلیلی ندارد کسی بداند که از قضا پای گربه­ ای را سبز رنگ‌آمیزی کردید چون فکر می­کردید پای گربه بخشی از زمین است و به همین خاطر حالا این گربه الان سیاه شده است، خب؟ اگر دلتان می­خواهد اردکی را به رنگ آبی نقاشی کنید، خب، هیچ ایرادی ندارد. زی­زی­گولوها، نوبت شما است پس هرجور که می­خواهید رنگ کنید.

۶- کتاب های رنگ­ آمیزی به شما اجازه می­دهند تا مهارت­ های حرکتی و بینایی شما بهتر شود

عمل رنگ­ آمیزی نیازمند برقراریِ ارتباط بین دو نیمکره­ ی مغز شما است، و این فعالیت به خودی­ خود مهارت­ های حرکتی و بیناییِ شما را بهبود می­بخشد. روانشناس ما، گلوریا مارتینز آلایا می­گوید، «فعالیتِ رنگ­ آمیزی هم منطق شما را فعال می‌کند و هم قوه‌ی آفرینش شما را به کار می‌اندازد. رنگ‌آمیزی وقتی منطق را درگیر می‌کند که شکل­ ها را رنگ می­کنیم، و موقعی قوه آفرینش‌مان را درگیر می‌کند که رنگ­ ها را با هم ترکیب یا منطبق می­کنیم». این فعالیتِ ترکیب و انطباق، به نوبه‌ی خود «نواحی قشر و پوسته‌ی مغز را یکپارچه می‌کند. این نواحی مغز مهارت‌های حرکتی و بینایی را سامان می‌دهند.» کتاب‌های رنگ‌آمیزی، مثلِ جدول‌های معمایی یا جدول‌های کلمات متقاطع، قابلیت درمانی دارند، و می‌توانند بروز زوال عقل در افراد سالمند را به تاخیر بیندازند یا از آن جلوگیری کنند.

۷- کتاب های رنگ آمیزی نوعی آرایش یا تزیین مجانی هستند

اتکا بر خود یا انجام امور توسط خود شخص، این روزها مد شده است. اما همه وقت ندارند که صابون و سفال و شمع مورد نیازشان را خودشان بسازند. گاهی حتی نقاشی با اسپری هم خیلی مشکل است. با این‌حال، وقتی کتاب رنگ‌آمیزی ۶۵ صفحه‌ای‌تان را کاملاً رنگ کردید، آن وقت می‌توانید از آن برای همه جور کاردستی ساده استفاده کنید، مثلاً کاغذ دیواری یا هر جور تزیین با کاغذهای رنگی. خب، واقعاً چرا تا الان رنگ‌آمیزی نکردید؟

PERSIANPISHRANEH.COM

  • amir bonakdar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی