بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بیوگرافی ویوین وست وود : تلفیق سبک پانک با دنیای مد

سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

بیوگرافی ویوین وست وود : تلفیق سبک پانک با دنیای مد


ویوین وست وود طراح مد بریتانیایی است که موج جدیدی در سبک پوشش روزمره به وجود آورد. ورود سبک پانک و موج نو به دنیای پوشاک روزمره یکی از دستاوردهای ویوین وست وود است. شاید بتوان وست وود را متفاوت ترین طراح مد دانست. وی همیشه سعی داشته خلاف جریان آب حرکت کند و ایده های متفاوت خود را به جهان ثابت کند. جدای از دنیای مد، سبک موسیقی پانک راک هم به او مدیون است. با بامیلو بلاگ همراه باشید

persianpishraneh.com

ابتدای زندگی

ویوین ایزابل سوایر (Vivienne Isabel Swire) در ۸ آوریل ۱۹۴۱ (۱۹ فروردین ۱۳۲۰) در شهر گلوساپ (Glossop) شهرستان دربی شایر (Derbyshire) انگلستان به دنیا آمد. پدرش یک پینه دوز بود و مادرش نیز در یک کارخانه پنبه مشغول به کار بود. در سن ۱۷ سالگی وی همراه خانواده به شهر هرو (Harrow) در شهرستان میدلسکس (Middlesex) انگلستان مهاجرت کردند. ویوین وست وود در کارخانه ای محلی برای خود شغل پیدا کرد. سرانجام نیز در دانشکده تربیت معلم پذیرفته شد. وی بعدها زندگی دشوار خود را این گونه توصیف می کند:

من در بخشی از کشور رشد کردم که پایه های انقلاب صنعتی در آن استوار بود. من در خصوص نمایشگاه های هنری چیزی نمی دانستم. هیچ گاه یک کتاب هنری در دست نگرفته بودم. حتی یک بار هم به تئاتر نرفته بودم.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ زندگی ویوین رنگ و بوی جدیدی به خود می دید. وی با درک وست وود (Derek Westwood) ازدواج کرد. از او دارای یک پسر به نام بن (Ben) شد و به عنوان معلم شروع به تدریس کرد. سپس همه چیز دگرگون شد. ازدواج اول او به هم خورد و با مالکوم مک لارن (Malcolm Mclaren) آشنا شد. مک لارن دانشجوی رشته هنر بود. همچنین بعدها رهبر گروه پانک راک سکس پیستولز (Sex Pistols) شد. ویوین وست وود از همسر دوم خود نیز فرزندی به نام جوزف (Joseph) به دنیا آورد. در این احوال بود که وست وود شروع به ساخت جواهرات کرد. جایی که وست وود و دنیای هنر با همدیگر آشنا شدند. وی در این خصوص می گوید:

من به مالکوم تکیه کردم. کسی که درهای جدیدی به رویم گشود. او هرچیزی که در آن زمان نیاز داشتم را به من بخشید.

شکوفایی شغلی ویوین وست وود

درسال ۱۹۷۱ مالکوم یک فروشگاه در خیابان کینگز رود (Kings Road) لندن باز کرد. وی طرح های وست وود را در آنجا عرضه می کرد. این فروشگاه کم کم به مرکز مد برای جنبش پانک بدل شد. مالکوم مدیر گروه پانک راک سکس پیستولز شد. به دنبال آن لباسهایی که ویوین وست وود طراحی می کرد به گروه آنها شکل و هیئت جدیدی بخشید.

به دنبال محو شدن جنبش پانک، وست وود به روال طراحی خود ادامه داد. وی همیشه در نوک پیکان تغییرات است. نه تنها بر دنیای مد اثرگذار است بلکه تفکرات خود را به آن دیکته می کند. کلکسیون دزد دریایی (Pirate) او مسیر طراحی وست وود را وارد فاز جدیدی کرد و دوست داران مد را بیش از پیش با ویوین وست وود آشنا ساخت. طراحی های او شامل پیراهن های کوتاه دهه هفتاد، پارچه های توری و ابریشمی و کت و دامن‌ های پشمی دهه نود نیز بود. طراح مد، جاسپر کونران (Jasper Conran) در خصوص وست وود این گونه توضیح می دهد:

وست وود برای دیگر طراحان مانند یک برف روب است. وی حرکت می کند و بقیه به دنبال او راه می افتند.

سبک متفاوت وست وود

سبک متفاوت و جداگانه ویوین وست وود با جسارت خاص او در زمینه کاری ترکیب شده است. یک بار او در هیئت مارگارت تاچر (Margaret Thatcher) بر روی جلد مجله انگلیسی تاتلر (Tatler) ظاهر شد. این مسأله بر شهرت وست وود افزود. کت و دامنی که مارگارت تاچر سفارش داده بود آماده تحویل بود. این در حالی بود که تاچر برای دریافت سفارش تا آن لحظه اقدام نکرده بود. وست وود از این فرصت استفاده کرد و با آن لباس عکس گرفت. البته این مسأله باعث آزردگی خاطر مارگارت تاچر شد.

هیچ گاه نمی توان تأثیرگذاری بیش از حد ویوین وست وود را بر دنیای مد انکار کرد. وی ۲ بار به عنوان برترین طراح سال بریتانیا انتخاب شده است. همچنین در سال ۱۹۹۲ نشان افسر رتبه امپراتوری بریتانیا (Order of the British Empire) را نیز از دستان ملکه دریافت کرد.

سال های انتهای زندگی

در سال ۱۹۸۳ او از همسر دومش (مک لارن) جدا شد. ۱۰ سال بعد و در سال ۱۹۹۳ برای بار آخر با دستیار خود آندریاس کرونتالر (Andreas Kronthaler) که ۲۵ سال از وست وود کوچک تر بود ازدواج کرد. اکنون کرونتالر دستیار طراح اوست و هردو در جنوب لندن ساکن هستند.

وست وود حدود ۳۰ سال بر میزان شهرت و ثروت خود افزود. البته این شهرت و ثروت نمود آنچنانی در زندگی این بانوی بریتانیایی ندارد. ویوین وست وود هنوز هم در همان آپارتمان کوچک خود در جنوب لندن زندگی می کند. هر ماه حدود ۴۰۰ دلار برای هزینه خانه پرداخت کرده و با دوچرخه سر کار حاضر می شود.

persianpishraneh.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی