بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بیداری در خواب (برزخ بیداری) چیست؟ (بخش اول)

سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

بیداری در خواب (برزخ بیداری) چیست؟ (بخش اول)

شاید بیداری در خواب برای بیشتر شما رخ داده باشد. ذهن و روح شما احساس می کند که بیدار است. از طرف دیگر جسم شما هنوز خوابیده است. در حقیقت رؤیای بیداری می بینید. این حالت که برزخی میان خواب و بیداری است گاهی اوقات احساس ناخوشایندی هم دارد. آیا این مسأله یک مورد عادی است که برای همه رخ می دهد؟ آیا باید به فکر درمان بود یا آن را به حال خود رها کرد؟ این موارد را در ادامه ی این مطلب با همدیگر بررسی می کنیم. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

بیداری در خواب دقیقاً چیست؟

بیداری در خواب (False Awakening) زمانی رخ می دهد که فرد احساس می کند بیدار شده است. این در حالی است که جسم وی هنوز در خواب است. این مورد یک رویداد شایع است. تقریباً این مسأله برای همه ی افراد رخ داده است. نکته ی جالب این است که بیداری در خواب ممکن است به دفعات پشت سر هم رخ دهد. فکر کنید چند جعبه ی کوچک را به ترتیب داخل هم گذاشته اید. این پدیده هم ممکن است به این شکل پشت سر هم تکرار شود. فردِ خوابیده با خود می گوید «همه اش خواب بود. بالأخره بیدار شدم». غافل از اینکه دوباره در خواب به سر می برد.

بیداری در خواب ممکن است این نگرانی و تشویش را در فرد ایجاد کند که وی در خواب به سر می برد یا بیدار شده است؟ حتی ممکن است شما در کالبد خود ناظر بر بدن خوابیده ی خود باشید. یعنی بالای تخت، جسم خوابیده ی خود را نگاه کنید. شاید فرد خوابیده کاملاً از محل خواب دیدن آگاه باشد. تمام وقایع و رویدادهای محل حادثه را نیز در کنترل خود داشته باشد. این در حالی است که جسم او خوابیده است.

انواع بیداری در خواب


بیداری در خواب به ۲ دسته تقسیم می شود. نوع اول به شکل وقایع روزمره و عادی رخ می دهد. فرد از خواب بیدار می شود. مسواک می زند. دوش می گیرد. صبحانه می خورد. در نهایت سر کار می رود. شخص خوابیده ممکن است در مقاطعی از خواب به صحت ماجرا شک کند. عدم وضوح تصاویر او را به فکر فرو ببرد. در نهایت به طور کامل از خواب بیدار شود. شاید هم این خواب ها در قالب تصاویری بسیار واضح رخ دهند. بیننده خواب در ادراک ماهیت آن درمانده باشد. در این صورت خواب ادامه می یابد.

نوع دوم شاید زیاد خوشایند نباشد. فرد خوابی می بیند که مورد پسندش نیست. فشار و استرس فراوانی هم موقع خواب متحمل می شود. به عنوان مثال افرادی با ظاهر وحشتناک، هیولاها، حیوانات درنده و از این دست موارد با او در ارتباط هستند. کابوسی که بسیار به حقیقت شباهت دارد.

در بخش بعدی به دلیل اصلی و درمان بیداری در خواب می پردازیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی