بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

تفریح رایگان در اروپا – بخش دوم

جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

 تفریح رایگان در اروپا – بخش دوم

زندگی واقعی در سفر به شهرها و نقطه های جدید معنا می‌یابد. سفر واقعاً هیجان انگیز و ماجراجویانه است و دید بهتری به زندگی شما می‌دهد و حتی زندگی شما را تغییر می‌دهد. شاید در ذهن همه ما، مخارج ماهیانه فرصت سفر کردن را از ما گرفته باشد. هرچند که سفر کردن مخارجی دارد که نمی توان نادیده گرفت، اما همیشه می توانید راه های فوق العاده ای پیدا کنید که نیازی به خرج یک هزارتومان نیز نداشته باشد و تفریح رایگان داشته باشید. در ادامه به بهترین کارهایی که می توانید در شهرهای بزرگ اروپایی به رایگان انجام دهید اشاره می کنیم.

فلورانس (Florence)


سیاحت در دوئومو

مجبور نیستید برای ورود به برجسته ترین نماد فلورانس یعنی Duomo پولی بپردازید. ساخت این کلیسای بزرگ گوتیک، در قرن سیزدهم آغاز شد. نمای داخلی کلیسای جامع فلورانس با نقاشی های دیواری و شیشه های رنگ آمیزی پوشانده شده است. بالا رفتن از ۴۶۳ پله که به بالای گنبد این کلیسا ختم می‌شود، حدود ۱۴ دلار هزینه دارد، بنابراین از آن صرف نظر کنید و برای خرید بستنی ایتالیایی (Gelato) پول خود را ذخیره کنید!

دیدن میدان میکلانجلو

فلورانس شهری کاملاً فتوژنتیک است. باید نمای بسیار فوق العاده زیبای شهر را از میدان میکلانجلو (Piazzale Michelangelo) ببینید. از خیابان سن مینیاتو (Via San Miniato) مسیر را آغاز کنید، سپس از پله های منتهی به تندیس معروف میکل‌آنژ (David) به بالا بروید. بالارفتن از پله ها شاید برایتان کمی خستگی به همراه داشته باشد، اما ارزش یک عکس فوق العاده اینستاگرامی را دارد.

لیسبون (Lisbon)


موزه گردی

اگر برنامه ریزی سفرتان را به درستی انجام دهید، می توانید تمام جاذبه های اصلی شهر را بدون باز کردن کیف پول خود ببینید. موزه طراحی و مد Mude، همیشه رایگان است. همچنین کلیسای ۵۰۰ ساله خرونیمو (Jerónimos) و برج تاریخی بلم (Torre de Belém) -با نمای شگفت انگیز رودخانه تاقوس (Tagus)- در اولین روز یکشنبه هر ماه ورودی رایگان دارند.

تور کاشی های سرامیکی

پرتغال برای کاشی های زیبای سرامیکی رنگی به نام آزولخو (Azulejos) که در معماری دیوارهای خانه، نیمکت های پارک و نمادهای کاخ های اطراف شهر به کار می‎ رود، معروف است. بهترین راه برای دیدن این زیبایی ها این است که در اطراف شهر گشت بزنید. اگر هنوز به دنبال مکان های دیدنی بیشتری هستید، موزه ملی آزولخو (Museu Nacional de Azulejos) نیز در اولین یکشنبه هر ماه ورودی رایگان دارد.

لندن (London)


دیدن عوض شدن گاردهای کاخ باکینگهام

تغییر گارد در کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) یکی از جالب ترین سنت های بریتانیایی است و خوشبختانه تماشای آن هیچ هزینه ای ندارد. همچنین نزدیک ترین فاصله به چشم انداز کیت میدلتون را خواهید داشت!  برنامه آن را از پیش بررسی کنید و این مراسم روزانه را از دست ندهید.

موزه های متعدد رایگان

یکی از موارد مورد علاقه ما در مورد لندن موزه های رایگان آن است. می توانید آثار فوویسم آنری ماتیس فرانسوی (Henri Matisse) و آثار اکسپرسیونیسم مارک روتکو آمریکایی (Mark Rothko) در موزه تیت مدرن (Tate Modern) و آثار کلاسیک پل سزان (Paul Cézanne)،یوهانس فرمیر (Johannes Vermeer) ولئوناردو دا وینچی (Leonardo da Vinci) را در گالری ملی لندن (The National Gallery) ببینید. اگر قصد دارید بچه ها را در یک بعدازظهر سرگرم کنید، پیشنهاد ما بازدید از موزه علم (Science Museum) و موزه تاریخ طبیعی (Natural History Museum) به صورت رایگان است.

مادرید (Madrid)


دوری از فضای شلوغ شهر

پارکی مادریدی (Parque del Retiro de Madrid) چیزی شبیه سنترال پارک نیویورک، پناهگاهی مسالمت آمیز از زندگی شلوغ شهری است. می توانید ساعت ها در باغ گل رز رویایی، کاخ کریستال افسانه ای و حوض بی نظیرش بدون هزینه ای به گردش بپردازید.

دیدن موزه پرادو

مادرید دو موزه در کلاس جهانی دارد که هر دو رایگان هستند، البته باید بدانید برای ورود رایگان چه موقعی بروید. زمان رایگان موزه هنری دل پرادو (Museo del Prado) روزهای دوشنبه تا شنبه ۶ تا ۸بعد از ظهر می باشد که می توانید آثار معروف هنرمندان اسپانیایی مانند دیه‌گو ولازکز (Diego Velázquez) و فرانسیسکو گویا (Francisco Goya) را مشاهده کنید. در موزه Reina Sofia روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۷ تا ۹ بعدازظهر می توانید به صورت رایگان از خانه پیکاسو به نام معروف گرنیکا (Guernica)، دیدن نمایید.

سر زدن به بازار بزرگ محلی

ساکنان محلی هر یکشنبه صبح در بازار بزرگ محلی El Rastro مشغول به فروش محصولاتی مانند کاسه های سرامیکی، جواهرات نقره و پارچه های متنوع هستند و حتی اگر یک ریال هم خرج نکنید، تماشای این بازار یک تفریح به حساب می آید. زیرا تمام خیابان های بازار پر از بازیگران خیابانی و نوازندگان گیتار فلامنکو است و دیدن چنین فضایی واقعاً لذت بخش است.

رم (Rome)

سکه انداختن در چشمه تروی

باید فوراً مشهور ترین چشمه شهر رم (Trevi) را که با مجسمه سنگ مرمر زیبایش در پایان قرن نوزدهم ساخته شده، بیابید. افسانه ای برای آن ساخته اند که اگر یک سکه در این چشمه بیندازید، یک روز دوباره به رم برمی گردید. البته خیالتان راحت، مطمئناً بعد از خوردن پاستای بی نظیر کاربونارا (Carbonara)  دوباره به رم می آیید.

دیدین معبد پانتئون

بازدید از معبد باستانی پانتئون (Pantheon) یکی از بهترین کارهایی است که در شهر رم می توان انجام داد. فضای مقدس و روحانی این معبد آنقدر زیاد است که لازم نیست مذهبی باشید تا این فضا را درک کنید. تماشای گنبد این معبد که نور از بالای آن به داخل می تابد، این احساس را به شما می دهد که کمی به آسمان نزدیک شده اید.

راه رفتن در منطقه Trastevere

محله ای رویایی و دلنشین ایتالیایی را با خیابان های سنگ فرش تصور کنید که مغازه ها صندلی های خود را به شکل خاصی در فضای باز چیده اند، زوج های جوان نوشیدن های خاص محلی می نوشند و لباس های شسته شده از پنجره ها در کوچه های پر پیچ و تاب این محله آویزان است و باد آنها را تکان می دهد. اینجا منطقه Trastevere شهر رم است و  می توانید ساعت ها در این محله زیبا سیاحت کنید و لذت ببرید.

پاریس (Paris)

پیک نیک زیر برج ایفل

یک بلیط برای رفتن به بالای برج ایفل چیزی حدود ۱۸ دلار (و چند ساعت انتظار در صف) هزینه دارد، اما راه های دیگری برای تماشای شگفتی این بنای نمادین دارید. جایی برای خود در مقابل برج ایفل در فضای سبز بزرگ آنجا در نظر بگیرید. فقط چند یورو برای خوردن کیک پنیری Brie، یک باگت و کمی نوشیدنی صرف کنید و از پیک نیک با منظره فوق العاده لذت ببرید.

نگاهی از نمای مونمارتره

در حومه شهر پاریس، روی تپه مونمارتره (Montmarte) منطقه ای که خانه هنرمندان بوهمیا، بازیگران خیابانی، کافه های بیشمار و بهترین نمای شهر را می توانید از این منطقه ببینید. در بالاترین نقطه مونمارتره، کلیسای سَکرِه‌کُر (Basilique du Sacré-Cœur) قرار دارد، از آنجا می توانید بلوارهای پاریس را ببینید و مناطق مختلف شهر هم پیش روی شما هست.

سیاحت کلیسای نوتردام

کلیسای جامع نوتردام پاریس (Notre-Dame) یکی از معروف ترین کلیساهای دنیا است که همه روزهای سال می توان به صورت رایگان از آن بازدید کرد و تفریح رایگان داشته باشید. ارزشش را دارد که در صف انتظار ورود به داخل این بنای پرشکوه بایستید. نمای داخلی فوق العاده با ستون هایی که تا سقف به بالا کشیده شده است، شیشه های رنگ آمیزی شده و محراب نورانی خیره کننده اش. در خیابان ایل دولاسیته (Île de la Cité) که در اطراف کلیسای پر پیچ و خم است، به گردش بپردازید و از دیدن مجسمه های گرانبها لذت تمام ببرید.

پراگ (Prague)


نقاشی گرافیتی

دیوار لنون (The Lennon Wall) مسیر غول پیکر رنگارنگی از هنرعمومی است که برای نشان دادن مقاومت در برابر حکومت کمونیست، نقاشی های بیشماری روی آن کشیده اند. این مکان دائما در حال تغییر است. هنرمندان و گردشگران می توانند پیامی از عشق و صلح را روی این بوم عظیم رسم نمایند که یک تفریح رایگان بی نظیر خواهد بود.

قدم زدن روی پل کارل

مانند بسیاری از شهرهای اروپای شرقی، یک رودخانه از میان پراگ می گذرد. پل کارل (Charles) روی رودخانه ولتاوا (Vltava)، مانند موزه ای در فضای باز است و شامل ۳۰ مجسمه نمادین از قدیس های مذهبی است. فروشندگان خیابانی پر سر و صدای جواهر و کارت پستال، این مکان نقطه ای محبوب برای توریست های این شهر است.

استکهلم (Stockholm)


تور هنر زیرزمینی و مردمی

استکهلم طولانی ترین گالری هنری جهان را داراست. درباره متروی این شهر که Tunnelbana نامیده می شود صحبت می کنیم، که در آن ۱۱۰ کیلومتر از تونل های زیرزمینی با طرح های انتزاعی، موزاییک و مجسمه های سنگی تزیین شده است. دیوارهای ایستگاه مرکزی (T-Central) با کاشی های شیشه ای رنگارنگ تزیین شده و سقف ایستگاه Stadion با یک سنگ تزئینی رنگین کمانی که روی سنگ مرمر آبی رنگ است، تزئین شده.

موزه Moderna Museet

موزه هنر مدرن استکهلم (Moderna Museet) هر روز به جز دوشنبه ها باز است. هرگز مجبور نیستید برای دیدن مجموعه هایی که شامل آثار ترکیبی هنرمندانی مانند آنری ماتیس، پیکاسو (Picasso) و اندی وارهول (Andy Warhol) است، پولی پرداخت کنید. تفریح رایگان لذت بخشی خواهد بود.

کمی دویدن و ورزش

اگر در هر فصلی به جز زمستان از استکهلم دیدن کنید، می توانید بسیاری از باشگاه های ورزشی در فضای باز (که utegyms نامیده می شوند) را در شهر ببینید. بسیاری از آنها در داخل پارک یا جنگل ها فعالیت خود را برگزار می کنند و امکانات کاملی شامل مسیرهایی برای دویدن، میله های وزنه برداری و تجهیزات آمادگی جسمانی هستند. اگر در این باشگاه ها شرکت کنید، می توانید بهانه ای برای خوردن یک وعده کامل سوسیس سوئدی بسیار لذیذ را هم در نظر بگیرید.

وین (Vienna)


فضای کریسمس وین

هیچ چیزی مثل دیدن شهر وین در فصل تعطیلات و راه رفتن در جشن های خیابانی کریسمس در این شهر نیست. جشن ها از ماه نوامبر آغاز می شوند، در چهارراه های تزیین شده با چراغ های نورانی و غرفه هایی پر از نوشیدنی های گرم، شمع، زیور آلات و خوراکی های ویژه، بخصوص که عطر شیرینی های زنجفیلی و شاه بلوط  در تمام فضا پیچیده باشد؛ تماشای اینها همگی رایگان است.

فیلم های سینمایی در فضای باز

در طول ماه های تابستان در اطراف شهر، سینماهای فضا باز ایجاد می شود. تفریح رایگان در سینمای فضای باز زیر ستاره ها (Cinema Under the Stars) در میدان کارل (Karlsplatz) یا جشنواره موسیقی (Music Film Festival) در Rathausplatz به شادی و هیجان بپردازید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی