بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

کپسول هتل یا هتل کپسولی

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

کپسول هتل یا هتل کپسولی

هتل کپسول یا هتل کپسولی نوعی هتل است که ویژگی آن وجود اتاقهای زیاد و بسیار کوچکی است که مانند کپسول کنار هم قرار گرفته‌ است . این هتل برای اقامت یک شبه و ارزان قیمت مسافرانی طراحی شده است که نیاز به امکانات هتل‌های لوکس و گران قیمت ندارند. متریال دیواره اتاقهای این نوع هتل‌ها عموماً از پلاستیک یا فایبرگلاس می‌باشد.

 

 

 

هدف از طراحی هتل کپسولی، طراحی حداقل فضای ممکن برای خوابیدن به همراه ارائه حداکثر امکانات برای آن بود. معمار و طراحی کپسول خواب شخصی بنام «کیشو کوروکاوا» بود. اولین هتل کپسولی جهان، هتل کپسولی اوساکا بود که در  شهر اوسکای ژاپن تاسیس شد.

چین از دیگر کشورهایی است که هتل کپسولی را برای اسکان ارزان قیمت گردشگران خارجی و شهروندان خود تاسیس کرده است.

امکانات

امکانات ارائه شده در کپسول‌ها بسته به نوع هتل متفاوت است. معمولاً سرویس اینترنت پرسرعت، تلویزیون، آینه دیواری و امکان کنترل نور و دما در اتاقهای آنها وجود دارد.

در این گونه هتل ها ، قفسه هایی به مسافران تحویل داده میشود تا بار و اثاثیه خود را در بیرون کپسول نگهداری کنند. دستشویی و حمام بصورت عمومی و در خارج از اتاق وجود دارند. برخی از هتل ها امکانات بیشتری نظیر سونا، جکوزی ، استخر و رستوران را در بیرون اتاقهای کپسولی برای مسافران خود فراهم کرده اند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی