بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بهترین شهر بازی های برتر دنیا

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

بهترین شهر بازی های برتر دنیا

آیا از ترشح بیشتر آدرنالین در خون‌تان استقبال می‌کنید؟ پس پارک‌های تفریحی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ جایی که ضربان قلب‌تان به شدت بالا می‌رود. همه ما نیز اغلب یک‌بار به پارک‌های تفریحی شهر خودمان رفته‌ایم؛ هر چند از نظر میزان هیجان و البته استاندارد، فرسنگ‌ها با دیگر نقاط جهان فاصله داریم؛ اما همین هم برای اکثرمان شادی بخش و مهیج بوده است

پارک‌های تفریحی دنیا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرها و کشورهای گوشه و کنار دنیا هستند. این پارک‌ها با بازدیدهای میلیونی در سال، یکی از مهم‌ترین منابع درآمد در صنعت گردشگری محسوب می‌شوند. برخی از پارک‌ها و شهربازی‌های دنیا به خاطر تنوع جاذبه‌ها و وسایل تفریحی و به خاطر وسعت و امکاناتی که دارند به عنوان بهترین شهربازی‌ها و پارک‌های تفریحی و موضوعی دنیا شناخته می‌شوند. در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از این شهربازی‌های فوق‌العاده‌ی دنیا آشنا شدیم. در این قسمت، فهرست بهترین شهربازی‌های دنیا را دنبال می‌کنیم.

۱ پارک گاردالند (GARDALAND)، ایتالیا

 

 

سالنه نزدیک به سه میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند؛ پارکی که بیش از ۳۰ جاذبه دارد و دنیایی از هیجان و نشاط را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. یکی از جذاب‌ترین وسایل تفریحی این پارک، ترن پاندای کونگ‌فو‌کار است که از انیمیشن محبوب پاندای کونگ‌فو کار ساخت کمپانی دریم‌ورکس الهام گرفته است. غیر از این ترن، چندین ترن دیگر از جمله راپتور (Raptor) و Sequoia Adventure هم در این پارک وجود دارد. برای اینکه یک آرامگاه مصری را از نزدیک تجربه کنید Ramses: Il Risveglio را امتحان کنید؛ بخشی از پارک که با الهام از معابد آرامگاه‌های مصری ساخته شده است.

 

۲ دیزنی لند، کالیفرنیا

 

 

در پارک‌های موضوعی دیزنی‌لند می‌توانید نوستالژی و جدیدترین و مدرن‌ترین وسایل تفریحی دنیا را در کنار هم تجربه کنید. ماجراجویی ایندیانا جونز و پرواز پیتر پن از جذاب‌ترین بخش‌های پارک هستند که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. این پارک در هفدهم ژوئن سال ۱۹۵۵ میلادی افتتاح شده ‌است. مالک و گرداننده‌ی این پارک، شرکت والت دیزنی است. تا کنون بیش از ۵۱۵ میلیون نفر از زمان افتتاح از این پارک بازدید کرده‌اند. در پارک تفریحی دیزنی‌لند بازیگرانی واقعی نقش شخصیت‌های انیمیشنی فیلم‌ها از جمله سفید برفی، آلیس در سرزمین عجایب و تینکربل را بر عهده ‌دارند.

 

۳ سدار پوینت (Cedar Point)، اوهایو

 

 

این پارک را می‌توان پایتخت ترن‌ هوایی دنیا نامید. سدار پوینت، ۱۷ ترن هوایی مثال‌زدنی و هیجان‌انگیز دارد. از شگفت‌انگیزترین و پرطرفدارترین‌های آنها می‌توان به Millennium Force اشاره کرد که در نوع خود بی‌نظیر است. این ترن در سال ۲۰۰۰ تکمیل شده است و سرعت آن به ۹۳ مایل بر ساعت هم می‌رسد. پارک سدارپوینت که در شهر ساحلی سند اسکای واقع شده است با داشتن ۱۴۸ هکتار مساحت و سریع‌ترین و بلندترین ترن‌های هوایی دنیا با بیش از ۷۰ متر ارتفاع، در سال ۲۰۱۰ به عنوان بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهربازی دنیا معرفی شده است. بزرگی این پارک به حدی است که مسافت در شمالی تا در جنوبی ۲/۴ کیلومتر است. ترن هوایی Valravn در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است. این ترن، بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی دنیا است. این ترن، صدمین ترن طراحی شده توسط شرکت Bolliger & Mabillard است.

 

۴ پارک اقیانوس (Ocean Park)، هنگ کنگ

 

 

 

پارک اقیانوس تلفیقی از چند جاذبه‌ی گردشگری مختلف و متشکل از سه بخش مهم است؛ یک پارک تفریحی، یک پارک دریایی و باغ وحش. این مجموعه در جنوب هنگ‌ کنگ قرار دارد. از میان ۸۰ جاذبه‌ی تفریحی و وسیله‌ی سرگرمی این پارک می‌توان به ۴ ترن هوایی اشاره کرد. دو بخش مختلف این پارک یعنی Waterfront و Summit با تله‌کابین به هم متصل می‌شوند. اگر می‌خواهید هیجان را در کنار تماشای چشم‌اندازهای زیبا از خلیج تجربه کنید، ترن Hair Raiser را امتحان کنید. آکواریوم و پارک پستانداران دریایی از بخش‌های پرطرفدار پارک به خصوص برای خانواده‌ها و کودکان است. تعداد بازدیدکنندگان این پارک از روز تاسیسش سال به سال در حال افزایش است. تعداد گردشگران این پارک در سال ۲۰۱۴ به ۷/۶ میلیون نفر رسید و باعث شد که این پارک به عنوان سیزدهمین پارک پربازدید دنیا شناخته شود. این مجموعه وسعتی برابر با ۹۱/۵ هکتار دارد و با یک کوه بزرگ به دو بخش تقسیم شده است.

 

 

۵ دالیوود (Dollywood)، تنسی

 

 

این پارک موضوعی که مالکیت آن را دالی پارتون و شرکت Herschend Family Entertainment در اختیار دارند، ۰/۶۱ کیلومترمربع وسعت دارد. این پارک در ابتدا به عنوان یک جاذبه‌ی تفریحی کوچک در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد و بعدها به مرور زمان قسمت‌های مختلفی به آن اضافه شده است. این مجموعه بیش از ۴۰ وسیله و جاذبه‌ی تفریحی و ۱۵ نمایش زنده دارد. مالکان این پارک به دنبال این هستند که شعبه‌های بیشتری از این مجموعه را در شهرهای مختلف دنیا برپا کنند. در سال ۲۰۱۵، بخش دیگری تحت عنوان Dollywood's DreamMore Resortبه این مجموعه اضافه شد. دالیوود به ده محدوده‌ی موضوعی تقسیم می‌شود. بین ماه‌های مارس تا سپتامبر، ۵ فستیوال در این مجموعه برگزار می‌شود. کریسمس کوه‌های اسموکی و تابستان فوق‌العاده‌ی آمریکایی دو مورد از این فستیوال‌های پرطرفدار هستند.

 

 

۶- دنیای والت دیزنی، فلوریدا

 

 

هیچ پارک موضوعی و شهربازی در دنیا نمی‌تواند با جذابیت و هیجان دنیای باشکوه والت‌دیزنی رقابت کند. سالانه بیش از ۵۲ میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند. در واقع این گردشگاه با این آمار بالای بازدیدکننده، پرطرفدارترین گردشگاه دنیا است. با گشت و گذار در بخش‌های مختلف این پارک با موضوعات جذابی چون آواتار، دنیای جنگ ستارگان و انیمیشن یخ زده، شور و هیجان و نشاط را تجربه خواهید کرد و با کوله‌باری از تجربیات ناب به خانه بر می‌گردید.

 

 

۷دنیای پورتاونتورا (Portaventura)، اسپانیا

 

 

 

ارک تفریحی پورتاونتورای کاتالونیا مطمئنا ارزش آن را دارد تا مسیر یک ساعت و بیست دقیقه‌ای از بارسلون تا پارک را طی کنید. ترن Hurakan Condor یکی از بلندترین ترن‌های هوایی دنیا به تنهایی کافی است تا برای گشت و گذار و تفریح در این پارک لذت ببرید. مراحل پایانی رونمایی از بخش جدیدی از پارک به نام Ferrari Land در حال انجام است. این مجموعه بعد از دنیای فراری ابوظبی دومین پارک موضوعی با موضوع فراری، این شرکت اتومبیل‌سازی ایتالیایی است.

 

 

۸ هرشی پارک (Hersheypark)، پنسیلوانیا

 

 

این پارک میزبان چندین ترن و وسیله‌ی تفریحی جذاب است که گردشگران سراسر دنیا را به سوی خود می‌کشانند. از ترن‌های کلاسیک تا به‌روزترین وسایل تفریحی را می‌توانید در این پارک پیدا کنید. یکی از هیجان‌انگیزترین وسایل تفریحی این پارک ترن اسکای‌راش (Skyrush) است که سرعت آن به ۷۵ مایل بر ساعت هم می‌رسد. در ترن هوایی Storm Runner هم می‌توانید اوج سرعت و هیجان را تجربه کنید؛ سرعت قطارها در ۲ ثانیه از صفر به ۷۲ مایل بر ساعت می‌رسد.

 

 

 

۹ جزیره سنتوسا، سنگاپور

 

 

کل جزیره در خدمت اهداف سرگرمی‌سازی قرار گرفته است. از رولرکاستر گرفته تا سواری‌های آبی، گلف و پارک حیوانات در اینجا مشاهده می‌شود و موضوع کلی پارک برگرفته از محصولات استودیوی یونیورسال است. این جزیره تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند. دو هتل نیز در آن قرار گرفته است تا اسکان شما را در این فضای رویایی امکان‌پذیر سازند. اینجا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی آسیا بوده که سالانه ۵ میلیون نفر بازدید‌کننده دارد.

 

۱۰ پراتر، وین، اتریش

در میان اسباب سرگرمی و سواری، بی‌شک پراترتورم (Proterturm) یکی از مهیج‌ترین‌ها به حساب می‌آید. این تاب بلند با ارتفاعی معادل ۱۱۷ متر؛ بلندترین تاب جهان در نوع خود می‌باشد. پارک تفریحی پراتر در شهر تاریخی وین، کاملاً رایگان بوده و تنها می‌بایست برای بخشی از سرگرمی‌های آن پول پرداخت کرد. بنابراین اینجا بهترین مکان برای جستجوی سرگرمی و البته هیجان به شمار می‌آید.

 

 

۱۱ شهربازی والت دیزنی، اورلاندو، فلوریدا، آمریکا

 

اگرچه تعداد زیادی شهربازی والت دیزنی در سراسر جهان وجود دارند، اما این پارک از اقبال بیشتری در میان گردش‌گران برخوردار بوده و سالانه ۵۲.۵ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. همچون پارک تفریحی کالیفرنیا، اینجا نیز از حال و هوای کلاسیک و آثار دیزنی برخوردار بوده؛ چرا که خود والت دیزنی آن را طراحی نموده است. جهانی سرگرم‌کننده در دل قصه‌های پریان که خاطره‌ای بس فراموش‌نشدنی را در ذهن افراد و به ویژه کودکان برجای می‌گذارد.

 

 

۱۲ ارک سرگمی فان فار، میناتومیرای(Minato Mirai) ، یوکوهاما، ژاپن

 

وrتی پای تکنولوژی به میان می‌آید، ژاپن در صدر قرار می‌گیرد. این پارک تفریحی، تمامی سواری‌های رایج و رولرکاسترهای معمول را دارا بوده که با پیچ و خم‌های دیوانه‌کننده‌ای همراه شده‌اند. به عنوان نمونه یکی از رولرکاسترها به درون آب شیرجه زده و ناپدید می‌گردد و باقی مسیر را از میان راهرویی در زیر آب ادامه می‌دهد. تنها کافی است دست چشم بادامی‌ها به چیزی بخورد تا آن را به مراتب هیجان انگیزتر کند؛ مثل چرخ و فلک کاسمو کلاک ۲۱ که دارای نمایش‌های نوری هم می‌شود.


لطفا از سایت ما دیدن فرمایید

www.persianpishraneh.com

 

  • amir bonakdar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی