بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

معرفی رابرت مایلز نابغه موسیقی الکترونیک رابرت مایلز

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

معرفی رابرت مایلز نابغه موسیقی الکترونیک

رابرت مایلز



روبرتو کونسینا   : Roberto Concina زاده ۳ نوامبر ۱۹۶۹ - درگذشته ۹ مهٔ ۲۰۱۷  مشهور به رابرت مایلز، آهنگساز مشهور سبک موسیقی ترنس ایتالیایی بود.

لطفا برای دیدن ویدیو های بیشتر به لینک آپارات ما بروید

http://www.aparat.com/persianpt

رابرت مایلز در سال ۱۹۶۹ کانتون نوشاتل در غرب سوئیس در خانواده‌ای مهاجر ایتالیایی به دنیا آمد .

وی از همان سال‌های آغاز کودکی خود به موسیقی و بیش از همه به موسیقی الکترونیک علاقه‌مند شد که در آن زمان با گروه‌های الکترونیک راک و پراگرسیو راک مانند پینک فلوید، مایک اولدفیلد و آلن پارسونز پراجکت شناخته می‌شد .

پس از بازگشت خانواده‌اش به فریولی ونتزیا جولیا در ایتالیا نواختن پیانو را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. پس از آن به عنوان دی‌جی در کلوب ها و رادیوها به کار پرداخت و با پس اندازش یک ایستگاه رادیویی و استودیوی ضبط موسیقی تاسیس کرد .

وی از سال ۱۹۸۸ وارد عرصه موسیقی در جهان شد. در سال ۱۹۹۰ در چند باشگاه شبانه ایتالیایی به عنوان دی‌جی به کار پرداخت و هر چه از این راه به دست آورد، صرف ساختن استودیوی شخصی و خرید تعدادی ابزار آلات مستعمل موسیقی کرد. در آن سال آهنگسازی او چندان مورد توجه جامعه موسیقی نبود .

وی در سال ۱۹۹۴ آهنگ «children» یا «بچه‌ها» که مشهورترین اثر سبک دریم ترنس بود را تولید کرد. این آهنگ در سال ۱۹۹۵ در طی دو هفته موفق به کسب فروشی بیش از ۳۵۰٬۰۰۰ نسخه در سراسر اروپا شد[۱] و نیز توانست در صدر جداول موسیقی کشورهای متعددی قرار بگیرد. این آهنگ در آلمان و چند کشور دیگر جوایز ارزنده‌ای نیز از آن خود کرد. گرچه این آهنگ در آمریکا موفقیتی کسب نکرد و حتی نتوانست جزء بیست آهنگ برتر جدول‌های موسیقی این کشور باشد، ولی با استقبال گسترده بسیاری از آهنگ سازان در آن کشور روبرو شد.

لطفا برای دیدن ویدیو های بیشتر به لینک آپارات ما بروید

http://www.aparat.com/persianpt

این آهنگ، نخستین آهنگ سبک ترنس بود که سه هفته پیاپی در صدر جدول صد آهنگ برتر هفته اروپا قرار داشت و تا سال ۱۹۹۷ بیش از پنج میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید. این آهنگ جایزه موسیقی بریتانیا (جایزه بریت) و بسیاری دیگر از جوایز موسیقی در جهان را از آن خود کرد.[۱] .

آهنگ‌های بعدی او «افسانه» و «یک و یک» نیز به چنان شهرتی رسیدند که صدها ریمیکس از آنها توسط دی‌جی‌های مختلف اجرا شد. آهنگ «افسانه» در اصل اجرای متفاوتی است از «بچه‌ها» است. از این آهنگ در فیلم «برای همیشه» استفاده شد .

چهارمین آهنگ مشهور او که بعداً در آلبوم ۲۳ای‌ام نیز جای گرفت، «آزادی» بود. ویدئوکلیپ این آهنگ که با تحسین منتقدان موسیقی روبرو شد فضایی ۱۹۸۴ گونه دارد که به ترانه «خشتی دیگر در دیوار» پینک فلوید شبیه است. پس از موفقیت آلبوم سومش، او باردیگر دست به نوآوری تازه‌ای زد و با تلفیق جاز، دیپ هاوس و موسیقی الکترونیک با همکاری گرتو نوازنده سازهای 

ضربی هندی تبار مشهور، آلبوم مایلز-گرتو را ارائه کرد. وی در سال ۲۰۰۳ از انگلستان به شهر لس آنجلس در کشور آمریکا نقل مکان کرد .

با موفقیت های پیاپی مایلز، در سال ۲۰۱۱ کمپانی سالت، تولید و پخش آلبوم پنجم او را برعهده گرفت که در آن از نوازنده های مشهور استفاده شده بود. این آلبوم تلفیقی از موسیقی الکترونیک و پراگرسیو راک بود که با موسیقی جاز تحت تاثیر مایلز دیویس آمیخته شده بود.

در اواخر سال ۲۰۱۲ مایلز به ایبیزا، اسپانیا رفت و رادیو اف‌ام و آنلاین «اپن لب» را راه انداخت که در آن به نوآوری، فرهنگ، رسانه‌ها، هنر و البته موسیقی آلترناتیو می پرداخت .

رابرت مایلز در معرفی موسیقی ترنس در جهان که در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی ظهور کرد نقش بسزایی داشت. ضرب‌آهنگ سبک ترنس با ضرب‌آهنگ درونی بدن و تقریباً تپش قلب همنواست و به همین خاطر، مخاطب را با خود همراه می سازد. ترنس باعث نوعی حالت رضایت و خلسه و 

همچنین بروز هیجانات مختلف از سرخوشی تا آرامش می‌شود. در مواردی، روانشناسان بالینی شنیدن این سبک را برای ایجاد حس آرمیدگی توصیه کرده‌اند.

محبوبیت موسیقی ترنس در سال‌های پس از آن منجر به رشد یا شکوفایی خرده گونه‌ها و یا گونه‌های تازه در موسیقی الکترونیک و رقص (مانند دیپ هاوس ) شد .

وی امیدوار بود که اینترنت با فراهم آوردن امکان پخش موسیقی الکترونیک زیرزمینی، هنری و خلاقانه، مخاطبان بیشتری را با توجه به گسترش امکانات آن بدست آورد و رسانه‌ها را در سالهای آینده باز هم بیشتر دستخوش دگردیسی کند .

در ماه مه ۲۰۱۷ پس از نبردی طولانی با سرطان که از همگان مخفی نگه داشته بود درگذشت. این خبر در حالی منتشر شد که گفته می‌شد قرار است رابرت مایلز پس از مدت‌ها، کار روی آلبوم تازه خود را آغاز کند . 

 


 سال انتشار 

نام آلبوم به فارسی

نام اصلی

۱۹۹۶

سرزمین رویا

Dreamland

۱۹۹۶

 سرزمین رویا-نسخه زمستان

 Dreamland - The Winter Edition 

۱۹۹۷

۲۳ای‌ام

23am

۱۹۹۸

ماه کامل

Full Moon

۲۰۰۱

ارگانیک
مسیرها

Organik
Paths

۲۰۰۲

ارگانیک ریمیکسز

Organik Remixes

۲۰۰۴

مایلز گرتو

Miles Gurtu


منبع : Wikipedia.org

www.persianpishraneh.com

  • amir bonakdar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی