۱۰ تا از شبکه های اجتماعی پر بازدید
1-فیس بوک
فیس بوک همچنان به عنوان بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در جهان تایید می شود. تنها در کشور آمریکا بیش از دو میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خود را روی فیس بوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از 200 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص می دهند.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
هم اکنون تعداد مشترکان فیس بوک از 1.3 میلیارد نفر هم فراتر رفته است و بیش از یک میلیون سایت اینترنتی با لینک مستقیم برای ورود به صفحه شخصی در فیس بوک موجود است. همچنین 25 درصد کاربران فیس بوک دست کم روزی پنج بار وارد صفحه اختصاصی خود می شوند و 57درصد کاربران هم اعلام کرده اند فیس بوک بیشترین تاثیر را در روند خریدهای آنها به جا می گذارد. علاوه بر این مشخص شده است 80درصد بازاریابان از فیس بوک برای جذب مشتریان جدید استفاده می کنند.
2-توییتر
توییتر برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند پیام ها یکوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بهترین شبکه اجتماعی محسوب می شود. توییت های 140 کاراکتری طی چند سال گذشته توانسته اند دنیای شبکه های رسانه ای را متحول کنند. آمارها نشان می هد81 درصد درآمدهای تبلیغاتی در توییتر از طریق دستگاه های موبایلی حاص می شود و این سایت به واسطه سرویس Promoted Trend برای انتشار آگهی های 24ساعته در هر شبانه روز دست کم 200 هزار دلار درآمد کسب می کند.
کارشناسان می گویند توییتر را باید به اندازه فیس بوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایت های اینترنتی جهان دانست. این سایت هم اکنون بیش از 650 میلیون عضو ثبت شده دارد و 34درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده می کنند. توییتر بین سال های 2014-2013 سریع ترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی داشته و تعداد اعضای خود را 44 درصد بیشتر کرده است. این شبکه اجتماعی ماهانه 250 میلیون کاربر فعال دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.
شایان ذکر است که طی چند ماه اخیر برخی تغییرات در توییتر ایجاد شده که از مهم ترین آنها می توان به رفع محدودیت 140 کاراکتری برای نوشتن توییت ها اشاره کرد.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
LinkedIn 3
از این سایت به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهان یاد می شود. این سایت شبکه های تحصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند. در حال حاضر بیش از 352 میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می شود
در هر ماه به طور میانگین 97 میلیون نفر از اعضای LinkedIn به صفحه اختصاصی خود سر می زنند و این مرکز پیش بینی کرده تعداد مشترکان خود را تا سال 2020 به سه میلیارد نفر برساند. در پایان ژوئیه 2015 کاربران از 200 کشور جهان در این شبکه اجتماعی عضویت داشتند و 70 درصد اعضای این مجموعه در خارج از آمریکا بسر می بردند.سایت LinkedIn ادعا می کند اگر مشترکان آن مطالب خود را همراه با یک عکس به اشتراک بگذارند، احتمال دیده شدن آها از سوی بقیه کاربران 11 برابر افزایش می یابد. ماه گذشته صفحات مختلف در این شبکه اجتماعی 35 میلیارد بار دیده شد.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
Gooogle Plus 4
این شبکه اجتماعی که تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارایه می دهد، به طور میانگین در هر ماه 359 میلیون کاربر فعال دارد و در بیشتر مواقع برای بازاریابی و فعالیت های آنلاین تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. در فصل دوم سال 2015 میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان Google+ و برندهای بزرگ جهان 53درصد بیشتر شده است.
در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در Google+ موجود است و گفته می شود هر سال تعداد کاربران آن 33 درصد افزایش می یابد. بزرگ ترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد 45 تا 54 سال تشکیل می دهند و تعداد آنها از سال 2012 به بعد 56 درصد افزایش یافته است.
کمتر از سه سال است که این شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و اگرچه ابتدا با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری فعالیت خود را آغاز کرد، اما ارزش کنونی آن چند میلیارد دلار محاسبه می شود. به طور میانگین هر کاربر هفت بار در روز به صفحه اختصاصی خود در Google+ مراجعه می کند و در مجموعه سه ساعت و 46 دقیقه در آن حضور می یابد. بیشتر مطالبی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، کمتر از 60 کاراکتر دارد و 6.97 درصد از ترافیک اینترنتی جهان در اختیار Google+ است.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
5-یوتیوب
این سایت که یکی از زیرمجموعه های گوگل محسوب می شود، بزرگ ترین مرکز انتشار تصاویر ویدیویی آنلاین در جهان است. پیش بینی می شود یوتیوب در سال 2016 میلادی بیش از 5.6 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. هم اکنون در هر ماه شش میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده می شود و کاربران موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیو منتشرشده روی آن را تماشا می کنند. در مجموع روزی چهار میلیارد ویدیو روی یوتیوب مشاهده می شود و در هر دقیقه معادل 300 ساعت فایل تصویری جدید در این سایت قرار می گیرد.
میزان ویدیوهای یوتیوب که هر دقیقه در فیس بوک مشاهده می شود، معادل 323 روز است و تقریبا 9 درصد سازمان های جهان آگهی های خود را روی آن منتشر می کنند. براساس آخرین آمار 81.9 درصد از تمام کاربران اینترنتی 14 تا 17 ساله جهان از یوتیوب استفاده می کنند و 72درصد بزرگسالان هم به آن سر می زنند.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
Pinterest 6
ای شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند.
این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند که 85درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند.
این شبکه اجتماعی می گوید از تمام کلیدواژه هایی که در آن جست و جو می شود، کاربران 12درصد کلمات را با خطا تایپ می کنند. حدود 4.8 درصد از کاربران این سایت در محل کار خود سراغ صفحه شخصی می روند و درمجموع 40درصد کاربران آن را غیرآمریکایی ها تشکیل می دهند. تعداد کاربران Pinterest سالانه 135 درصد افزایش می یابد و کاربران در هر بار مراجعه 14.2 دقیقه در این ابزار موبایلی گشت و گذار می کنند.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
7-اینستاگرام
بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بیش از 300 میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می زنند و روزانه 75 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کنند. به طور کلی 20درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگ ترین گروه مخاطبان این مجموعه اند.
از مجموع مشترکان اینستاگرام، 51 درصد را مردان تشکیل می دهند و 14 درصد مطالبی که روی آن منتشر می شود حین رانندگی به اشتراک گذاشته می شود. البته طبق آمار هشت درصد حساب های کاربری در اینستاگرام جعلی یا غیرواقعی هستند و 90درصد اعضای این گروه را افرادی تشکیل می دهند که کمتر از 35 سال دارند. اینستاگرام یکی از زیرمجموعه های فیس بوک محسوب می شود.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
Tumbir 8
به عنوان یکی از زیرمجموعه های یاهو توانسته است خود را به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کند. این پلتفرم میکروبلاگ برای به اشتراک گذاری عکس، ویدیو، فایل صوتی، متن، پرسش و هر آنچه کاربر نیاز دارد مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون بیش از 420 میلیون نفر در Tumbir عضو هستند و این افراد تاکنون 217 میلیون وبلاگ شخصی ایجاد کرده اند.
در هر روز بیش از 120 هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز می شود و تاکنون 99 میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است. اعضای این شبکه اجتماعی روز 113.6 میلیون مطلب به اشتراک می گذارند و با هر بار ورود 28 دقیقه در صفحه شخصی خود گشت و گذار می کنند. تعداد کاربران ماهانه این شبکه اجتماعی موبایلی 199.1 میلیون نفر گزارش شده است.
لطفا از سایت آپارا ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
Flickr 9
این شبکه اجتماعی که به به اشتراک گذاری عکس و ویدیو اختصاص دارد، یکی از زیرمجموعه های یاهو محسوب می شود و روزانه 3.5 میلیون عکس جدید روی آن قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی در مجموعه 92 میلیون مشترک فعال دارد که کاربران آن از 63 کشور باید با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. تاکنون بیش از 10 میلیارد عکس از سوی کاربران Flickr روی آن منتشر شده است و این افراد بیش از دو میلیون گروه اختصاصی تشکیل داده اند.
شبکه اجتماعی Flickr که خدمات خود را به صورت موبایلی و رایانه ای ارایه می دهد، برای عکاسان محبوبیت فراوان دارد و بیشتر عکس هایی که سال 2014 روی آن گذاشته شد، با دوربین های شرکت Canon گرفته شده بود. در بخش دیگر بیشتر عکس های موبایلی سال گذشته در Flickr هم با گوشی هوشمند آیفون 5 گرفته شد.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
Reddit 10
این شرکت اجتماعی موبایلی با هدف سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد و اعضای ثبت شده انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک می گذارند. این ابزار اجتماعی در هر ماه به طور میانگین 174 میلیون کاربر فعال دارد و طی 10 سالی که از زمان تاسیس آن می گذرد بسیار محبوب شده است. کاربران از 209 کشور جهان در Reddit عضو شده اند و در هر ماه 7.55 میلیارد صفحه در این شبکه اجتماعی مشاهده می شود.
اعضای این شبکه اجتماعی به مطالب منتشر شده 17 میلیارد رای مثبت و 2.5 میلیارد رای منفی داده اند در مجموع 1.7 میلیارد کامنت هم برای این مطالب نوشته شده است. تا پایان ژوییه 2014 بیش از 180 میلیون مطلب روی Reddit منتشر شده است و کاربران در هر ماه 80 دقیقه را به حضور در این شبکه اجتماعی اختصاص می دهند.
لطفا از سایت آپارات ما دیدن فرمایید
http://www.aparat.com/persianpt
www.persianpishraneh.com