بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

ترفندهای بزرگتر نشان دادن انگشتر الماس

چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۶ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

ترفندهای بزرگتر نشان دادن انگشتر الماس

خرید حلقه نامزدی و ازدواج، از مهم ترین بخش های تشریفات ازدواج است. اما در بحبوحه خریدها، شاید لازم باشد بدانید که چگونه می‌توان انگشتر الماس را پر زرق و برقتر و بزرگتر نشان داد.

اگر به دنبال خرید حلقه نامزدی یا جواهرات دیگر باشید، به زودی خواهید فهمید که الماس چقدر گران است. اما نگران نباشید، عواملی هستند که بر اندازه و ظاهر الماس تاثیرگذارند؛ برش الماس، فرم آن و مشخصاتش بر ظاهر الماس موثر است و دقت بر این عوامل به شما کمک می‌کند الماسی داشته باشید که بزرگتر و ایده آل تر به نظر می‌رسد.

اگر به دنبال خرید الماسی هستید که بزرگتر از سایزی که هست به نظر برسد، این ترفندها را به کار بگیرید.

persianpishraneh.com

انگشتر الماس با اشکال نامتعارف

بین دو الماس با وزن برابر، الماسی که برش نامنظم دارد، معمولاً بزرگتر از مدل گرد به نظر می‌رسد، مخصوصاً الماس هایی که کشیده هستند نظیر برش مارکز (Marquise)، برش بیضی (Oval) یا برش اشک (Pear)، بهترین نمونه ها هستند.

انگشتر الماس با ترکیب الماس های بزرگ و  کوچک

حلقه هایی را انتخاب کنید که در آن، الماس در مرکز قرار گرفته و دورتادور آن با الماس های ریز پوشیده شده باشد. قرار گرفتن این الماس های ریز، قطر کلی نگین روی انگشترتان را بزرگتر نشان می‌دهد.

تشخیص اینکه این سنگ ها جدا از الماس اصلی انگشترتان هستند، کار سختی است. درنتیجه الماس انگشترتان بسیار بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر می‌رسد. البته به خاطر داشته باشید که حلقه هایی که تعداد بالایی از الماس های ریز دارند، ممکن است بسیار گران باشند، در نتیجه خریدن یک حلقه با الماس بزرگتر شاید به صرفه تر باشد.

انگشتر الماس گرد روی پایه مربع

از سال ۱۹۴۰ تا کنون، حلقه هایی مد شده اند که در آنها، الماس گرد کوچک روی یک پایه مربع شکل سوار شده است. در این مدل ها، چنگک های پایه به شکل مربع در کنار هم قرار گرفته اند. قرار گرفتن الماس دایره کوچک باعث می‌شود این نگین مربع شکل به نظر برسد که هم خاص است و هم زیبا.

الماس ریز روی رکاب انگشتر

چینش الماس ریز روی رکاب انگشتر باعث می‌شود علاوه بر زیبایی بیشتر، نگین اصلی حلقه هم بزرگتر از زمانی دیده شود که یک الماس تک روی انگشتر است. دقت کنید که الماس های جانبی به اندازه کافی کوچک باشند تا تاثیر مناسب را ایجاد کنند.

پوشش کامل الماس انگشتر به جای چنگک

حلقه تان را مدلی انتخاب کنید که به جای چنگک، پایه ای داشته باشد که دور الماس را به طور کامل می‌پوشاند. ایجاد حاشیه دور نگین باعث می‌شود نگین بزرگتر از آنچه که هست دیده شود.

استفاده از پشت حلقه با انگشتر الماس

انگشتر پشت حلقه، یک حلقه باریک پر نگین است که جدا از حلقه به فروش می‌رسد. این انگشتر را می‌توانید قبل یا بعد از حلقه تک الماس خود دست کنید. این انگشتر علاوه بر زیبایی، هم به درخشش انگشترتان اضافه می‌کند و هم الماس انگشتر را بسیار بزرگتر از آنچه که هست، نشان می‌دهد.

تناسب اندازه الماس با ضخامت حلقه

اگر اندازه الماس انگشترتان کوچک است، حلقه را طوری انتخاب کنید که خیلی پهن نباشد. هر چه حلقه انگشتر ظریف تر باشد، الماس آن بیشتر در مرکز توجه بوده و بزرگتر به نظر می‌رسد.

علاوه بر حلقه نامزدی، در مورد انگشتر ازدواج هم به همین منوال است. اگر حلقه نامزدیتان کوچک و ظریف است، آن را با یک حلقه پهن ترکیب نکنید. سعی کنید تناسب بین حلقه نامزدی و انگشتر ازدواجتان را حفظ کرده و آن را هم ظریف و با نگینی کوچک انتخاب کنید.

انگشتر الماس با پایه چنگک ۶ تایی

شاید باور نکنید، اما مدل پایه بر سایز الماس تاثیرگذار است. پایه هایی که ۶ چنگک دارند، باعث می‌شوند الماس کوچکتر به نظر برسد. پس بهتر است از پایه هایی استفاده کنید که ۴ چنگک دارند.

یک ردیف الماس به جای انگشتر تک نگین

اگر به دنبال الماس بزرگتر و زیباتر با پرداخت هزینه کمتر هستید، به جای یک حلقه تک الماس، مدلی را انتخاب کنید که چندین الماس کوچک اما براق داشته باشد.

اضافه کردن دو نگین کوچکتر به دو طرف الماس

اضافه کردن دو نگین کوچک براق به دو طرف الماس اصلی، حلقه نامزدی فوق العاده ای برایتان به ارمغان خواهد آورد. اگر می‌خواهید الماس اصلی انگشترتان بزرگتر به نظر برسد، دو نگین کناری را به اندازه نصف الماس اصلیانتخاب کنید تا ترکیب این سه، هم متناسب باشد و هم باعف شود الماس انگشتر تان بزرگتر به نظر برسد.

الماس های با عمق کم بیشتر

الماس ها برش هایی با عمق متفاوت دارند. شاید بهتر باشد الماسی بخرید که عمق آن کمتر از حد معمول است. الماس هایی که با عمق کمتری برش می‌خورند، به نسبت الماس هایی که قطر یکسان و عمق بیشتری دارند، بزرگتر به نظر می‌رسند. اما به خاطر داشته باشید به همان میزان درخشش خود را نیز از دست خواهد داد. چرا که به سبب کم بودن عمق، شکست نور  کمتر خواهد بود.

میزان پاک بودن یا درصد خلوص الماس

هر چقدر درصد خلوص الماس بیشتر باشد، درخشش آن بیشتر است و هر چه درخشش الماس بیشتر باشد، اندازه آن بزرگتر به نظر می‌رسد.

انگشتر الماس با طلا سفید یا پلاتین

تلفیق حلقه سفید یا پلاتین با الماس باعث می‌شود الماس انگشترتان بزرگتر دیده شود. به علاوه استفاده از حلقه زرد، به الماس هم زمینه زرد می‌دهد.

تمیز نگه داشتن الماس انگشتر

یک الماس تمیز و درخشان، همیشه بزرگتر از یک الماس کثیف و کدر به نظر می‌رسد. با آبکاری مجدد یا شستن الماس انگشتر در خانه، جلوه اولیه آن را باز گردانید.

امیدوارم این نکات به انتخاب درست حلقه نامزدی یا هر جواهر دیگری که مایل به خرید آن هستید، کمک کند.

persianpishraneh.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی