بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

معرفی گوشی هواوی میت ۱۰

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۲ ق.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

معرفی گوشی هواوی میت ۱۰

شرکت چینی هواوی بالاخره محصولات جدید خود با نمایشگرهای بزرگ با لبه‌های باریک و عنوان گوشی هواوی میت ۱۰ را رسماً معرفی کرد. این محصولات شامل دو پرچمدار یعنی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، نسخۀ لوکس پورشه دیزاین و یک نسخۀ مقرون به صرفه‌تر با نام میت ۱۰ لایت می‌شوند. در معرفی محصولات جدید سری Mate، بیش از هر چیز روی خصوصیات مربوط به هوش مصنوعی این گوشی‌ها تأکید و تبلیغ شده است.


persianpishraneh.com


در این مطلب ابتدا و بیش‌تر در مورد گوشی هواوی میت ۱۰ معمولی و میت ۱۰ پرو صحبت خواهیم کرد و نیم‌نگاهی نیز به دو نسخۀ دیگر خواهیم داشت.

مهم‌ترین اختلاف بین دو محصول اصلی یعنی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، تفاوت آن‌ها در اندازه و ظاهر آن‌هاست. میت ۱۰ از یک صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ استفاده می‌کند اما میت ۱۰ پرو از نمایشگر OLED و ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۱۶۰ بهره می‌برد. حاشیه‌های متقارن دو گوشی در بالا و پایین هم به خوبی باریک شده‌اند. علیرغم اندازۀ بزرگ‌تر، نسخۀ پرو با توجه به نسبت تصویر ۱۸:۹ به نظر کوچک‌تر از مدل معمولی – که نسبت تصویر آن ۱۶:۹ است – می‌رسد و شباهت بیشتری به سایر پرچمداران بدون حاشیۀ اخیراً معرفی‌شده توسط سایر شرکت‌ها دارد.

 

برای میت ۱۰ و ۱۰ پرو، رنگ‌های قهوه‌ای و صورتی در نظر گرفته شده و دو رنگ مشکی و طلایی برای میت ۱۰ معمولی و ۱۰ لایت و رنگ‌های آبی و خاکستری نیز انتخاب‌های اختصاصی برای میت ۱۰ پرو هستند. نسخۀ خاص با طراحی پورشه دیزاین هم با رنگ مشکی ویژه عرضه می‌شود. اکثر سایر مشخصات پورشه دیزاین با میت ۱۰ پرو برابر است. سنسور اثر انگشت در میت ۱۰ در زیر صفحه نمایش و در میت ۱۰ پرو بدنۀ پشتی قرار داده شده است. نسخۀ پرو از گواهی IP67 به معنای مقاومت در مقابل آب بهره می‌برد و نسخۀ معمولی و لایت، دارای جک هدفون و شکاف کارت حافظۀ microSD هستند.

سخت افزار گوشی هواوی میت ۱۰

گذشته از تفاوت‌های ظاهری، از نظر مشخصات سخت‌افزاری، نسخه‌های ۱۰ معمولی و ۱۰ پرو تفاوت چندانی ندارند. هر دو از پردازندۀ Kirin 970 اختصاصی هواوی، چهار گیگابایت حافظۀ رم، باتری با ظرفیت ۴٫۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین‌های دوگانه شرکت قدرتمند لایکا با دیافراگم f/1.6 بهره می‌برند. درست مانند پرچمدارهای قبلی هواوی مثل پی۱۰، ترکیب دوگانۀ دوربین‌های اصلی از یک سنسور رنگی ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور تک‌رنگ ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند که قابلیت افزودن نور و جزئیات به تصویر را دارد. میت ۱۰ پرو یک نسخۀ دیگر با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت و مدل پورشه دیزاین نیز با همین میزان رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود.

میت ۱۰ لایت نیز از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند اما تفاوت عمدۀ آن با سایر نسخه‌ها، پردازندۀ قدیمی‌تر آن است که Kirin 659 خواهد بود و با توجه به فقدان چیپ هوش مصنوعی، از قابلیت‌های مخصوص مرتبط با این مورد هم در آن خبری نیست. ضمن اینکه دوربین دوگانۀ اصلی این محصول از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی ثانویه تشکیل می‌شود و خصوصیت ویژۀ آن نیز استفاده از ترکیب یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور دیگر ۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلوی گوشی هواوی میت ۱۰ لایت است. با این حساب، این گوشی از ۴ دوربین برای ثبت تصاویر شما استفاده خواهد کرد.

گوشی هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو هر دو از پورت USB نوع C استفاده می‌کنند و هواوی هم راهی برای تبدیل گوشی به یک کامپیوتر دسکتاپ طراحی کرده است. این روش از نظر کاربرد، شبیکه داک Dex شرکت سامسونگ و محصولات دیگری مثل Windows Continuum یا Motorola Atrix است اما هواوی این کار بدون نیاز به یک داک و تنها با اتصال گوشی با کابل به یک مانیتور فراهم کرده است. در این حالت گوشی می‌تواند حدود سه ساعت یک محیط دسکتاپی را با پشتیبانی از آفیس و پنجره‌های قابل کوچک و بزرگ کردن برای شما فراهم کند.

 

بزرگ‌ترین امتیاز محصولات جدید هواوی، استفاده از چیپ جدید Kirin 970 است که توسط همین شرکت ساخته شده است. در این چیپ، بخشی که خودِ هواوی آن را NPU یا واحد پردازش عصبی می‌نامد وجود دارد که کنترل عملیات مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در این بخش صورت می‌پذیرد. پیش از این اپل نیز هم‌زمان با معرفی آیفون‌های ۸ و ده، «موتور عصبی» موجود در چیپ A11 Bionic را معرفی کرده بود و باید به زودی منتظر نبرد بین هوش‌های مصنوعی محصولات این شرکت‌ها با یکدیگر باشیم.

یکی از بزرگ‌ترین ادعاهای هواوی این است که پردازش هوش مصنوعی چیپ جدید می‌تواند به شدت میزان کند شدن دستگاه و افت کارایی آن در طول زمان را کاهش دهد. هواوی این موارد را، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های اندرویدی می‌داند و میت ۱۰ با استفاده از روش‌های پردازشی خاص خود، مدلی از نحوۀ استفاده از گوشی توسط کاربر می‌سازد و تخصیص منابع در دستگاه توسط یادگیری ماشین طبق پیش‌بینی رفتار کاربر انجام می‌شود. علاوه بر آن، با اینکه به نظر می‌رسد برتری اپل در سرعت پردازنده‌های محصولاتش دست‌نیافتنی باشد، هواوی معتقد است توانایی‌های یادگیری عمیق در میت ۱۰، می‌تواند در عملیاتی مانند تشخیص تصاویر، آیفون‌های جدید را هم پشت سر گذارد.

 

قضاوت در مورد عملکرد گوشی‌های جدید هواوی به خصوص در زمینۀ هوش مصنوعی خیلی زود است. شاید حتی پس از عرضه هم چند ماه زمان برای بررسی دقیق این قابلیت‌ها نیاز باشد اما به‌هرحال واضح است که اختصاص دادن یک سخت‌افزار مجزا برای عملیات مربوط به هوش مصنوعی، می‌تواند تأثیرات مثبتی در این کاربردها داشته باشد، ضمن اینکه این کار نشان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ روی روش‌های جدیدی مثل یادگیری ماشین دارد.

پرچمدار اخیر هواوی یعنی پی۱۰ نقاط ضعفی در خود داشت که باعث انتقاد بسیاری شده بود اما حداقل روی کاغذ، جدیدترین محصولات سری میت قدرتمند و با پتانسیل بالایی به نظر می‌رسند.

 

گوشی هواوی میت ۱۰ در اروپا ۶۹۹ یورو (۸۲۴ دلار)، میت ۱۰ پرو ۷۹۹ یورو (۹۴۲ دلار) و مدل لوکس پورشه دیزاین ۱۳۹۵ یورو (۱۶۴۵ دلار) قیمت خواهند داشت و همگی با اندروید اوریو عرضه می‌شوند. گوشی هواوی میت ۱۰ لایت نیز که البته از ابتدا با اندروید نوقا وارد بازار خواهد شد، برچسب قیمتی نزدیک به ۴۰۰ یورویی روی آن خورده است.

persianpishraneh.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی