بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

بازرگانی پرشین پیشرانه

پخش لوازم برقی

گران ترین دوربین های دنیا

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲ ب.ظ | amir bonakdar | ۰ نظر

گران ترین دوربین های دنیا


گران ترین دوربین های دنیا : سرعت پیشرفت تکنولوژی آنقدر بالاست که بعضی از این فعالان و نوآوران فعال در این بخش خودشان هم تعجب می‌کنند که اوف! به کجا داریم می‌رویم. مثلا همین الان شما اگر به صد سال پیش نگاه کنید فکر می‌کنید دارید به پانصد سال پیش نگاه می‌کنید. بگذارید کمی ملموس تر بگوییم: مثلا همین ۱۲-۱۰ سال پیش اگر می‌خواستید به مسافرت بروید و می‌خواستید عکسی بگیرید باید از قبل می‌رفتید عکاسی محلتان یک فیلم نگاتیو ۲۴ تایی یا ۳۶ تایی می‌خریدید، توی دوربین می‌گذاشتید و پس از گرفتن عکس دعا دعا می‌کردید که عکستان نسوخته باشد. و این استرس را با خود حمل می‌کردید تا از سفر برگردید و عکس‌ها را بدهید همان عکاسی محلتان ظاهر کند و ببینید چه گل‌هایی کاشته‌اید.

حالا اما انگار پنجاه سال از آن زمان می‌گذرد و تکنولوژی چنان پیشرفتی کرده است که با یک گوشی موبایل می‌توانید با کیفیت‌ترین عکس‌ها و فیلمهایی که به عمرتان دیده‌اید را تهیه کنید و کیف دنیا را ببرید. چه کسی فکر می‌کرد روزی بتوان با همین گوشی‌های جقله با کیفیت ۴K فیلمبرداری کرد و یا عکس‌هایی با عمق میدان و سرعت شاتر قابل تنظیم گرفت. اما مسئله اینجاست که وقتی گوشی‌های معمولی که برای افراد معمولی خلق شده‌اند چنین امکاناتی دارد بعید نیست که دوربین‌های فوق حرفه ای که مختص سلاطین عکاسی طراحی شده‌اند امکانات خفن‌تری داشته باشند که ما تصورش را هم نتوانیم بکنیم. البته این قیمت این دوربین‌ها هم به اندازۀ خودشان خفن خواهند بود و شاید حتی از شنیدن بعضی از آن‌ها دچار تیک عصبی شوید! به همین دلیل ترتیب دوربین‌هایی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد را از کم به زیاد چیده‌ایم تا خدای نکرده اتفاقی برایتان نیفتد. (حالا بروید بگویید بچه های بلاگ بامیلو به فکر شما نیستند!)


www.persianpishraneh.com

Pentax 645Z


اگر پنتاکس را می‌شناسید باید بگوییم جزو معدود افراد خوش شانسی هستید که با این کمپانی محصولاتش آشنا هستید چون خیلی‌ها حتی نام آن هم به گوششان نخورده است. پنتاکس متخصص در زمینۀ دوربین‌های رده بالا است و حتی در ساخت بعضی از فیلم‌های سینمایی هم از محصولات این کمپانی استفاده می‌شود. ویژگی منحصر به فرد دوربین Pentax 645Z مربوط به سایز عکس‌های ارائه شده توسط آن می‌شود که این عکسها رزولوشنی برابر با ۵۱٫۴ مگاپیکسل را ارائه می‌دهد که این ویژگی می‌تواند Pentax 645Z را تبدیل به یک دوربین خارق‌العاده برای کسانی کند که عکاسی تبلیغاتی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. دومین ویژگی منحصر به فرد این دوربین هم مربوط می‌شود به طول عمر باطری آن، به طوری که می‌توانید با هر بار شارژ باطری چیزی حدود ۴۰۰ دقیقه (۷ ساعت) از آن استفاده کنید و نگران هیچ چیز نباشید. البته Pentax 645Z یک کمبود هم دارد که البته برای عکاسان تبلیغاتی چندان اهمیتی ندارد، این دوربین تنها قادر است سه فریم در ثانیه ثبت کند و به همین جهت اصلا آن را به عکاسان ورزشی و حیات وحش توصیه نمی‌کنیم. Pentax 645Z قیمتی برابر با  ۱۰٫۴۹۹ دلار (۳۹ میلیون تومان) دارد و در لیست گران ترین دوربین های دنیا جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد و این یعنی تازه ارزان ترین دوربین لیستمان را معرفی کرده‌ایم.

Leica S2-P


لیکا یک کمپانی آلمانی تمام عیار است. محصولاتی که نام این برند بر روی آن حک شده باشد بدون شک حاوی ژن اصیل ژرمن هستند و همه چیز از جمله کارایی، زیبایی، خلاقیت و البته کیفیت درمورد آن در بالاترین سطح خود قرار دارند. ویژگی خارق‌العادۀ Leica S2-P ضد آب بودن آن است. بله شما می‌توانید بدون نیاز به هیچ گونه کاوری در زیر شدید ترین باران‌ها هم به عکاسی بپردازید و صحنه‌های عشقولانه خلق کنید! Leica S2-P هم در زمینۀ عمر باطری قوی ظاهر شده است به طوری که با هر بار شارژ باطری آن می‌توانید تا ۱۰۰۰ فریم عکاسی کنید که این هم یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. درمورد اندازۀ عکس‌ها البته لیکا به اندازۀ دوربین قبلی قَدَر نیست و با سایز ۳۷ مگاپیکسل در رده‌ای پایین تر از پنتاکس قرار می‌گیرد اما به لحاظ کیفیت از پنتاکس هم بیشتر می‌تواند دل و دین شما را به عنوان عکاس ببرد.  این قهرمان آلمانی قیمتی برابر با ۳۰٫۰۰۰ دلار (۱۱۴ میلیون تومان). فراموش نکنید که Leica S2-P تازه پنجمین گزینه در لیست گران ترین دوربین های دنیا است و ۴ دوربین گران‌تر قرار است بهتان معرفی کنیم.

Panoscan MK

این دوربین درشت اندام را می‌توان یکی از زبده‌ترین متخصصان عکاسی پانوراما دانست. Panoscan MK-3 قادر است با کیفیت شگفت‌انگیزش در زمانی حدود ۸ ثانیه یک عکس پانورامای ۳۶۰ درجه تحویلتان بدهد. این دوربین درواقع عملکردی ۴ بار سریع‌تر از سایر رقبا و کیفیتی ۸ برابر بیشتر از نزدیک ترین رقیبش دارد و همین مسئله این دوربین را تبدیل به دومین قهرمان بی چون و چرای رشتۀ عکاسی پانورامیک می‌کند . یکی دیگر از مواردی که Panoscan MK-3 در آن تخصص دارد عکاسی در نور کم است به طوری که تقریبا در هر شرایط نوری می‌توانید مطمئن باشید با این دوربین بهترین عکس‌ها را ثبت خواهید کرد. این دوربین خارق‌العاده قیمتی برابر با ۴۰٫۰۰۰ دلار (۱۵۲ میلیون) دارد و چهارمین جایگاه را در لیست گران ترین دوربین های دنیا به خود اختصاص می‌دهد.

Phase One P65 + Digital Back Medium Format with 645DF


شاید فکر کنیم شوخی می‌کنیم اما چیزی که بالا نوشتیم یک جمله نیست و نام سومین دوربین گران‌قیمت جهان است. این دوربین دانمارکی محصول همکاری بین دو کمپانی مختلف است و مهندسان و متخصصان زیادی در طراحی آن سهیم بوده‌اند. Phase One P65…  یک ویژگی به خصوص دارد و آن هم بهره‌مندی از طراحی ماژولار است به طوری که همۀ قطعات ان را می‌توانید به راحتی با قطعات دوربین‌های دیگر کمپانی Phase One تعویض کنید و حالش را ببرید. این دوربین هم مانند نمونۀ قبلی که معرفی کردیم قیمتی معادل  ۴۰٫۰۰۰ دلار (۱۵۲ میلیون) دارد و سومین جایگاه در لیست گران ترین دوربین های دنیا را می‌توان به آن اختصاص داد.

Seitz 6×۱۷ Panoramic


اگر با شناختن دوربینی که در بالا معرفی کردیم کف نموده و نتوانستید مسئله را هضم کنید بهتر است بگوییم این بخش را کلا نخوانید چون احتمال سنکوپ و غش به صورت پررنگی وجود دارد! Hasselblad H4D 200MS قادر است عکسهای ۲۰۰ مگاپیکسلی بگیرد!!! این دوربین درواقع دوربین H4D-50MS است که قابلیت‌های خاصی بر آن افزوده شده است و این هیولا را پدید آورده است. Hasselblad H4D 200MS به یک حس‌گر سی‌سی‌دی۵۰ مگاپیکسلی با دامنه‌ی حساسیت ۱۰۰ تا ۸۰۰ در اندازه‌ی ۳۶٫۷در۴۹٫۱ (تقریباً دو برابر یک دوربین فول‌فریم!) مجهز است و قادر است با ثبت ۶ عکس مختلف در یک لحظه، درنهایت خروجی‌ای با عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی ارائه کند. نمایشگر ۳ اینچی با تفکیک ۲۳۰۴۰۰ پیکسل و تصویر ۲۴ بیت، پشتیبانی از فضای رنگی ۱۶ بیت/کانال، خروجی فایل خام ۳FR، سرعت عکاسی ۰٫۹ عکس بر ثانیه، سرعت شاتر ۳۲ تا۱/۸۰۰ ثانیه ، اتصال فایروایر ۸۰۰، فلاش‌متری TTL و بسیاری ویژگی‌های دیگر، Hasselblad H4D 200MS را کاملاً شایستۀ لقب قهرمان گران ترین دوربین های دنیا می‌کنند. این دوربین قیمتی برابر با ۴۵٫۰۰۰ دلار (معادل ۱۷۱) میلیون تومان دارد.


www.persianpishraneh.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی